#102 Automatisering er GODT

via GIPHY

Du har hørt, at det er supernemt at lave automatiseringer, men når du så får fingrene i bolledejen, er det straks en anden sag.

For automatiseringer er GODT - når først de kører.

Indtil da er det helt ok, hvis du har det sådan her

Automatisering behøver ikke være stort

Det kan være meget enkelt.

Fx kan din automatisering se sådan her ud:

1. Du laver en købsside (kort og enkel at overskue + købe på) inkl. sign-up til dit nyhedsbrev

2. Du bruger linket fra købssiden i opslag på sociale medier og i dit nyhedsbrev, din autosignatur og andre relevante steder

3. Du laver en enkelt mail, hvori du lægger et link* til dit produkt/din service - så kunden kan downloade den

4. BONUS - du laver en ekstra mail, som bliver sendt 2 dage EFTER køb af dit produkt/din service, hvor du minder kunden om sit køb og inkluderer i den endnu en gang et link til...

Læs hele blogindlægget

#101 Hvad er din døråbner?

via GIPHY

"Jeg har en masse ideer, og så er det som om det hele tager overhånd. I sidste ende kommer jeg aldrig længere - og det er vildt frustrerende."

Sådan sagde en god bekendt af huset forleden.

Hvilket fik mig til at tænke.

For hvorfor er det lige, at vi lader vores egne ideer spænde ben for, at vi kommer ud over kanten?

Pointe nr. 1

Dit første - eller tiende - produkt behøver ikke være dyrt.

Det behøver ikke være stort.

Eller forkromet.

Alt for ofte tror vi, at der skal være store, svungne linjer, lækker grafik - og hvis du sælger onlinekurser, smukke, professionelle videoer.

Men sandheden er noget mere enkel.

HVIS du hjælper din kunde godt videre med hendes problem, er det ret ligegyldigt, hvordan dit produkt ser ud.

Ja, vi er alle æstetikere - og det kan gøre ondt at sende noget 'grimt' ud i verden.

Men hvis det grimme hjælper, skal du ikke sætte...

Læs hele blogindlægget

#100 DET SKAL FEJRES

via GIPHY

Husker du at FEJRE dig selv i din virksomhed?

Det er faktisk noget af det, solo-selvstændige er allerdårligst til, nemlig at fejre, når noget lykkes.

Top 10 over ting, du skal huske at fejre

#1 - Din beslutning om at lave en Facebook-gruppe

#2 - Din beslutning om at gå live på et socialt medie

#3 - Din seneste annonce

#4 - Din seneste gode ide

#5 - Din seneste kampagne

#6 - Dit seneste blogindlæg

#7 - Din seneste opdatering af hjemmesiden

#8 - Dit seneste nyhedsbrev

#9 - Din seje sparringspartner

#10 - Dit seneste salg

Derfor er fejringer vigtige

Det er så nemt at skøjte over alle de ting, du har gjort og som lykkes, og konstant se fremad.

Og det er vigtigt at se fremad.

MEN ...

Hvis du helt glemmer at fejre dig selv, risikerer du at miste motivationen for at blive ved. Fordi det aldrig rigtig virker som om du har fat i den lange ende.

Heldigvis har du nu en liste over ting, du kan bruge til at fejre dig selv.

Både...

Læs hele blogindlægget

#99 Hvem hader dig?

via GIPHY

"2 unsubscribes"

Det var meldingen fra MailChimp efter min seneste runde salgsmails i forbindelse med onlinekurset POWERPlanlægning*

Min reaktion?

"FEDT, mand!"

Hvorfor?

Fordi de to, der afmeldte sig, sandsynligvis havde fundet ud af, at jeg var et superdårligt match. Måske hader de endda min markesføring.

Det er jo fair nok.

POWERPlanlægning (og jeg) er ikke for alle.

Men graver du et spadestik dybere, kan du faktisk bruge den slags data til noget helt genialt

Brug dine haters til at målrette din markedsføring

Det er mindst lige så vigtigt at vide, hvem der hader dig, som hvem der elsker dig.

Hvorfor?

Fordi det hjælper dig med at målrette din markedsføring og gøre dit indhold endnu mere skarpt.

Du skal IKKE bruge krudt på at få dine haters til at elske dig.

Du skal bruge din nyfundne viden til at gå ENDNU mere i den retning, der fik dem til at

afmelde sig dit nyhedsbrev

...

Læs hele blogindlægget

#98 Det vigtigste markedsføringshack EVER

via GIPHY

Mit allerbedste tip er ganske enkelt:

Bliv ved med at tale om det samme.

Igen og igen og igen ...

Det er nemt at sige og svært at gøre, MEN når du finder det helt rigtige at blive ved med at tale om, er det en ren guldgrube

Genbrugsguld

Noget af det allerflest selvstændige bokser med hver eneste dag er at skabe godt indhold.

Hvis du ofte sidder foran skærmen og stirrer blankt ud i intetheden, er du langt fra alene.

Og det er her, det for alvor bliver smart at gentage sig selv.

For når du en gang har fundet ud af, hvad dine modtagere vil høre om = dit speciale, som dine kunder gang på gang spørger dig om, skal du sådan set bare gentage dig selv.

Genbrug det gode indhold, som tidligere har fået god feedback.

Tweak det lidt, så det virker nyt, men stadig har samme kerne.

Gør det til dit speciale at vide rigtig meget om meget lidt.

På den måde ved ALLE, hvad dit speciale er - og du...

Læs hele blogindlægget

#97 Er din markedsføring kaotisk?

via GIPHY

Ligner din markedsføring lidt det her i år?

Gennemført kaos med et twist af brandslukning tilsat en vildfaren struds?

Jeg tror, de fleste af os blev lidt overvældede af årets begivenheder *host-covid-19-host*

Jeg VED, at rigtig mange soloselvstændige fik gevaldigt travlt med enten at stikke hovedet i busken ELLER råbe højere end nogensinde før.

Desværre virker de to strategier rigtig dårligt - både på den korte og lange bane.

Undgå kaotisk markedsføring i fremtiden

Det kan du med en ganske enkelt plan (som alle virksomheder uden undtagelse bør benytte):

Nødplanen

Den er ganske enkel at bruge:

  1. Find en notesbog og kuglepen frem (eller et blankt dokument)
  2. Noter ned hvornår du oplever kaos i din markedsføring*
  3. Lav nu så meget indhold klar til hver enkelt situation som muligt

*Det kan være alt fra sygdom, til ferie, afbud fra kunder...

Læs hele blogindlægget

#96 Eklektisk markedsføring

via GIPHY

Der er enkelte steder, hvor du faktisk GODT lave lidt af det hele, når det handler om din markedsføring.

Men det kræver, at du allerede har gjort benarbejdet grundigt og gør dine modtagere opmærksom på, hvad det er, de er ved at rode sig ud i ...

Mix n' match markedsføring på Facebook

Facebook-grupper er det perfekte sted at køre en 'mix n' match'-stil.

Det er dit forum og dig der bestemmer, hvad der skal ske i din gruppe. Det kan være rigtig fedt at vide og samtidig lidt skræmmende.

For hvad sker der, hvis det går i skuddermudder for dig?

Så længe du spiller med helt åbne kort fra begyndelsen og sørger for, at din egen lidt eklektiske stil ikke ender med at smitte negativt af på dine medlemmer, skal det nok gå.

Sådan gør du

#1 Forklar, forklar, forklar

Det begynder allerede inden dine potentielle medlemmer overhovedet er kommet ind i gruppen.

...

Læs hele blogindlægget

#95 Udøver du respirator-markedsføring?

via GIPHY

"Det er bare en pissegod ide! Så kan jeg følge op på dem, der her været på kursus hos mig og sådan noget."

Jeps.

Sådan begyndte min Facebook-gruppe-karriere.

Med en kæmpe hjerneprut en sen eftermiddag i kontorfællesskabet.

Jeg fik såmænd oprettet gruppen og sågar sluset mine tidligere kursister ind i den.

Og så skete der ...

via GIPHY

Respirator-markedsføring er det værste

Uden en klar vision for min gruppe endte den i respirator.

Hvis medlemmerne fik lidt opmærksomhed fra mig var det mildest talt sporadisk, og ærligt talt at de holdt ud er en gåde for mig.

Jeg anede simpelthen ikke, hvad det var, jeg havde bevæget mig ud i - og så var det bare meget nemmere at hive de store skyklapper på og lade som om, at gruppen ikke eksisterede.

MEN en dag faldt brikkerne endelig på plads for mig.

Gruppen fik nyt navn og det er nu muligt for andre end...

Læs hele blogindlægget

#94 5 lækre steder at promovere dig selv

via GIPHY

Hvor kan du let, hurtigt og enkelt blive set og hørt online?

Ud over din hjemmeside og SoMe-profiler?

Det kan du her:

#1 Promover din virksomhed og blog

I denne gruppe kan du lægge links op til din Facebook-side OG din blog (hvis du har sådan en). Alt er stort set tilladt - så hold den gode stil

Hop ind og anmod om medlemsskab

#2 Del din blog

Til dig, der gerne vil have mere synlighed for dine skønne blogindlæg - og måske blive inspireret af, hvad andre bedriver i blog-verdenen

Anmod om medlemsskab af Del din blog her

#3 De selvstændiges reklamesøjle

Som navnet indikerer er reklamer mere end velkomne i denne gruppe. Du bestemmer, hvad du vil reklamere for - bare du holder den gode tone

Få plads på reklamesøjlen her

#4 Århus - Erhverv | Århus - Business & Networking

Hører du til i Aarhus - eller vil du have en fod indenfor i Danmarks 2. største by, så er det...

Læs hele blogindlægget

#93 Men er det realistisk?

via GIPHY

Hvad vil du opnå med din markedsføring?

Lad mig gøre det lidt nemmere for dig at vurdere, om de mål, du har, nu også er realistiske

 

#1 Tid

Det allerallerførste du skal vide noget om er din tid.

Hvor meget tid har du til rådighed til din markedsføring hver uge?

Det her handler IKKE om at drømme dig til 5 timer om ugen eller begynde at trække aftner og weekender ind i regnestykket.

Det handler om at være ærlig overfor dig selv.

For den tid, du har til rådighed, bliver afgørende for, HVORNÅR du kommer i mål.

#2 Kendskab

Hånden på hjertet min ven:

Hvor godt kender dine modtagere dig egentlig?

Hvis du indtil nu har været flagrende i din tilgang (forståeligt), så aner de fleste mennesker desværre ikke en dyt om, hvad de kan bruge dig til.

= Det kræver mere benarbejde og kommer til at tage længere tid, inden de er klar...

Læs hele blogindlægget
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.