#128 Er du nyhedsbrevsbeskeden?

via GIPHY

 
Du skal sende rætti' mange nyhedsbreve ud, inden dine modtagere bliver brandhamrende tvære 🤷‍♀️
 
Som i rigtig, rigtig mange.
 
Kloge-Åger i min branche siger, at du med ro i sindet kan sende et nyhedsbrev ud:
 
Hver
Eneste
Dag
😱
Må jeg lige indskyde der: Ro på, min ven
 
Du kan slippe af sted med mindre og stadig være top of mind hos dine modtagere - det har der været tips om før, og der kommer flere af dem. På spejderære 🤗

Tilbage til pointen:

Du skal nok sende markant flere ud, end du har det godt med.
Jeg sender fx et om ugen, plus bunker, når jeg kører kampagner for mine varer (promo-ho, du ved 😉) og så af og til et spontant et, som når jeg fx er blevet interviewet til en podcast og synes, den er faldet rigtig heldigt ud.

Hvis du nu er typen

Der har det stramt med at modtage mange nyhedsbreve, skal du vide følgende:
  1. du må gerne afmelde dig...
Læs hele blogindlægget

#127 Bliv 'skralder' i egen virksomhed

via GIPHY

Genbrug ting du ikke har brugt før

'Wuuuut?' tænker du nu ...

Kig i dine gemmer, du har garanteret noget, du engang syntes, var vigtigt at få ud:

En halv e-bog, fra dengang ALLE sagde, at du skulle have dig sådan en, fordi det var "den fedeste feebie ever"

En artikel, du glemte at bruge i din egen markedsføring (ja, artiklen må godt være fra en anden, så længe DU deler din holdning)

Et meme, du faldt over for 100 år siden, gemte og glemte at bruge (det er pis' godt at underholde af og til - du kan godt)

En gif, du altid har drømt om at bruge

Et link til din lead-magnet (freebie ...), som du burde lægge i din autosignatur, men hele tiden udskyder at gøre

En gammel lead-magnet, som stadig holder

De skøre bloopers (klip, hvor du vrøvler under optagelse af video), du har liggende, fordi du selv griner af dem

Gamle logo-versioner, der er faldet for aldersgrænsen (men...

Læs hele blogindlægget

#126 Tre typer indhold du altid kan bruge

via GIPHY

Hvad skal du fortælle?

Her er 3 steder at begynde, hvis indhold til din markedsføring altid driller dig:

#1 Små hverdagshistorier

"Forleden i Netto overhørte jeg to pensionister diskutere XX hen over de frosne ærter ..."
 
Den slags historier er episke, fordi de er lette at relatere til 🤗
 
Kunsten for dig er at bygge en bette bro fra historien og over til netop den vare (dækker services, ydelser og produkter, mv.), du vil sælge.

#2 Tips og tricks

Her taler vi 'mindste lillebitte skridt' indhold, som fører din modtager frem = giver følelsen af, at du er den rette til at hjælpe med den store forvandling.
 
Fx er det her tip et 'mindste skridt'-tip til dig fra mig 😉

#3 Behind-the-scenes

Hånden på hjertet det nemmeste stykke indhold ever 🤓
 
Tag et billede af dit skrivebord, din klinik, dit sommerhus, dit hvad-som-helst og læg det op med ordene:
 
Sneak peek til mit nye...
Læs hele blogindlægget

#125 Lister du rundt?

via GIPHY

Lav en liste ...

... over alle de links, du bruger - eller har intentioner om at bruge - i din markedsføring.
 
Jeg hepper generelt en hel del over lister, fordi:
 
De giver din hjerne fri til at være kreativ og lave noget andet end konstant at huske på, hvor det nu lige var, at [indsæt noget, du ALTID leder efter] gemmer sig.
 
I markedsføring har jeg mange forskellige lister, men den jeg ubetinget bruger mest er min liste over links
 

Hvorfor bruge tid på at lave sådan en liste?

Fordi det er en af de største tidsrøvere* i din markedsføring 🤯
 
Og fordi jeg synes, du skal bruge din tid smartere.
 
Fx til at lave supergodt indhold, som du 'bare lige' kan smide ud med det samme inkl. link til selv det mest obskure. Fordi du har en liste liggende (gerne online, så du kan tilgå den hvor som helst, når som helst)
 
Men hvad skal du så have med?

Her er...

Læs hele blogindlægget

#124 Tålmodighed er en (markedsførings)dyd

via GIPHY

Urgh ... tålmodighed er det, jeg altid scorer allerlavest på, når en eller anden stakkel formaster sig til at smide en personlighedstest i hovedet på mig (gæt selv, hvad jeg scorer højt på ...) 🤯
 
Derfor forstår jeg til fulde, hvis netop dette blogindlæg er et af de helt svære i din verden - jeg øver mig nemlig stadig selv på at skrue op for tålmodigheden 🤷‍♀️
 
Men der er en ting, der er værre end utålmodighed - og det er når du ender med at droppe noget, der var en millimeter fra at lykkes.
 
På plussiden opdager du det ikke.
 
På minussiden ender det med at give dig umanerligt mange grå hår i hovedbunden, fordi det, du gerne vil, aldrig rigtig bliver til virkelighed.

Derfor skal du give tålmodighed et skud:

🤓 dine modtagere har brug for TID til at forstå, hvad du vil dem
🤓 du har brug for data til at forstå, hvad...
Læs hele blogindlægget

#123 Bruger du din OM-side rigtigt?

via GIPHY

Den mest oversete side på din hjemmeside

Som samtidig er den mest besøgte side på rætti' mange hjemmesider ...
 
Nemlig:

OM-siden 🌟

Gennem årene har der været mange og delte meninger om, hvad en om-side skal indeholde 🤷‍♀️
 
Derfor får du i dag ideer til, hvad din om-side kan indeholde (og et enkelt kæmpe don't til slut):
 
  • Finurlige facts om dig (max 3 og hold det let)
  • Links til dine salgssider (landesider = der, hvor dine kunder kan købe dine varer eller booke en tid hos dig)
  • Lidt om din baggrund*
  • En god historie, som siger noget om DIG
  • Din passion = hvorfor du begyndte at lave det, du laver
  • Kontaktoplysninger
  • Hvad dine kunder siger om at samarbejde med dig
  • Et billede af dig (i dine naturlige omgivelser fx på kontoret, i klinikken, ude i 'felten')
Du kan sagtens have en om-side om dig, der faktisk taler til dine modtager - det handler om at finde din helt egen tone og lade sidens indhold opbygge...
Læs hele blogindlægget

#122 Husker du moderkanalen?

via GIPHY

I al virvaret af markedsføringsplatforme er det (alt for) nemt at glemme den helt åbenlyse "moderkanal":

Din hjemmeside

Hvornår har du sidst givet den en spand kærlighed?
 
Her er en lille liste over ting, du kan gøre for at beef'e din hjemmeside op og gøre den attraktiv at besøge for dine kunder (og Google - som skaffer dig nye kunder):
 
👉 Opdater dine billeder
👉 Opdater teksten på dine salgssider
👉 Skru op for personligheden på din om-side*
👉 Fjern forældede sider
👉 Tjek links
👉 Lav en pop-up til dit nyhedsbrev
 

Du behøver ikke gøre det hele på en gang

 
Faktisk anbefaler jeg, at du gør lidt ad gangen. På den måde kan du komme omkring din hjemmeside flere gange om året - og det er en god måde at holde dig selv opdateret på:
 
Aktualiteten af dit indhold
Dit varesortiment - for det forandrer sig jo
Dine kerneværdier - er...
Læs hele blogindlægget

#121 Mere end et budskab er for meget

via GIPHY

Lad mig gøre det kort i dag:

1 budskab pr stykke indhold

Det er det eneste, du skal fokusere på, når du udarbejder:
 
✅ Nyhedsbreve
✅ Blogindlæg
✅ Indhold til sociale medier
✅ Podcast
✅ Video
✅ Artikler
✅ Hjemmesideindhold
 
Bonus ved at holde dig til 1 budskab pr stykke indhold:
 
At du automatisk "kommer til" at stikke i 3-4 andre retninger = du får lavet 3-4 stykker indhold HVER GANG du sætter dig for at lave blot et enkelt 🤩
 

Find ud af, om dit indhold har flere budskaber

Det er ret nemt at hitte ud af, om du er gået lidt grassat i budskaberne i dit indhold.
 
Du skal sådan set bare læse det højt for dig selv.
 
Hver gang du selv tøver eller tænker 'hov, det hænger da ikke helt sammen', har du bevæget dig over i et andet budskab.
 
Sæt en streg lige der og fortsæt.
 
Jo flere streger, desto bedre - for det betyder, du har lavet en...
Læs hele blogindlægget

#120 Irriterer du dine kunder hele sommeren?

via GIPHY

"Jeg er tilbage om 14 dage"

Det autosvar fik jeg for nylig fra en leverandør ...

Og så blev jeg ærligt talt lidt træt

For HVORNÅR er 14 dage? Er hun mon lige gået på ferie? Eller kommer hun hjem i morgen?

Det sidste, du har brug for i din sommerferie, er at skubbe dine kunder over i armene på en anden leverandør ...

Derfor får du her 5 brandvarme tips til et lækkert sommerferieautosvar

#1: Sæt start- og slutdato på! (så er du allerede 50 % i mål) 😉
 
#2: Fortæl en lille sjov historie om det, du skal i ferien (gør det personligt, men ikke privat ... fx sådan her: 'Jeg har bygget mig en tidsmaskine og er rejst tilbage til det 14. århundrede. Der udkæmper jeg drabelige kampe, besøger de kongelige hoffer i hele Europa, undslår mig utilstedelige antastelser og forsøger, om middelalderens kogekoner kan lave noget mad, der er til at...
Læs hele blogindlægget

#119 Her begynder din lancering

via GIPHY

Når du har kreereret et nyt produkt eller en ny ydelse, er det meget (for) let at læne dig tilbage og tænke: "Nu skal de bare finde mig" (de værende dine kommende kunder).
 
Men lanceringer begynder et HELT andet sted: Lang tid før din nye vare er klar.
 
Du skal gøre opmærksom på det nye - ellers aner ingen, det er der.

Begynd din lancering ved:

👉 konsekvent at tale om emnet i MINDST 1 1/2 måned inden din lancering (altså inden kunderne kan købe varen)
 
👉 have billed-/grafisk materiale til sociale medier, der understøtter det, du siger OG matcher dit nye produkt/din nye service
 
👉 sætte link til det nye ind i din autosignatur (jo, sådan en skal du sgu ha ...) og i dine autosvar
 
👉 skrive om det i dine nyhedsbreve (nej, ikke sælge fra dag 1, men gøre opmærksom på, at det er der - fx med et lille link nederst i dit nyhedsbrev)
 
👉...
Læs hele blogindlægget
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.