#44 Kan du planlægge godt indhold?

via GIPHY

Du har alle brikkerne til landesiden - og hvis du ikke aner, hvad jeg fabler om, skal du læse de her tre:

Landesiden - i bidder [del 1]

Landesiden - i bidder [del 2]

Landesiden - i bidder [del 3]

Okay, du har nu brikkerne.

Du har også klatret op ad stigen og VED, hvad du skal skrive (og til hvem - men det er en snak til en anden dag*) = du har fundet låget på æsken og har efterhånden luret, hvad motivet er.

Men får du lagt puslespillet? Får du skrevet teksten?

Meget godt indhold dør

… længe før det bliver født. Fordi du har 100 aversioner mod at udarbejde indhold, fx:

  1. Jeg kan ikke skrive
  2. Jeg kan ikke finde på noget
  3. Jeg kan ikke sælge
  4. Jeg kan ikke formulere mig ordentligt

Alt sammen helt og aldeles ok at føle og tænke.

Men hvis du lader det forhindre dig i at udarbejde godt indhold og dermed ramme ind i hjertet på dine modtagere OG skabe salg?

Så kan vi...

Læs hele blogindlægget

#43 ”Men hvad får jeg ud af det?”

De seneste par uger har vi sammen dykket ned i landeside-dybet.

Gudskelov der var ilt nok i flasken!

via GIPHY

Du fik alle brikkerne til at lægge dit landesidepuslespil.

Så nu kører det bare, ik’ås’?

Eller er der indholdsugler i mosen?

Måske har du opdaget, at det ikke er nok at have alle brikkerne. Du har også brug for låget til æsken med puslespilsbrikker. Ellers aner du jo ikke, hvad det ender med, vel?

Jeg har faktisk set landesider, der er bygget PERFEKT op - og stadig ikke fungerer.

Fordi det virtuelle motiv er en fimset grå masse.

Utiltalende, uinteressant - noget end ikke den fineste grafiske opsætning kan redde. Sorry, men vi er jo også vant til farve-tv i dag og ikke sort/hvid, vel?

Er dit indhold gråt?

Det vil de færreste nok indrømme. Ligesom de færreste har det sjovt med at skulle fortælle, at de faktisk ikke ANER, hvad de skal skrive til deres kunder.

Det er...

Læs hele blogindlægget

#42 Landesiden - i bidder [del 3]

Vi er inde på opløbsstrækningen. Kan du mærke suset fra de begejstrede tilskuere?

Du har allerede fået de 10 første brikker - de her 5 i forrige uge og de her 5 i sidste uge.

Lad os så komme i mål!

via GIPHY

Brik 11: Svar på tiltale

Her viser du, at du ved, hvilke spørgsmål dine modtagere mangler svar på. Du hjælper dem med at beslutte sig.

For ikke at kvæle mine modtagere i tekst (ja, ironisk nok, ikke!), har jeg her valgt en drop-down løsning, så de kan vælge det spørgsmål, der brænder mest hos dem, og så finde svaret på det. Du vælger bare en løsning, der fungerer for dig.

Brik 12: Opsummeringen

Tid til at opsummere - endnu en gang. Især hvis du har givet dine modtagere rigtig mange svar. For så har de måske glemt, hvad det nu lige er, de får hos dig.

Yes, de får meget for pengene. Det skal de...

Læs hele blogindlægget

#41 Landesiden - i bidder [del 2]

Sidste gang fik du de første 5 brikker til at skabe en landeside med.

Kan du begynde at se billedet på dit eget landesidepuslespil?

Lad os fortsætte med de næste 5 brikker

via GIPHY

Brik 6: Du er ikke alene

Her afslører du en lille hemmelighed om andres succes.

Det kunne fx være, at mange fumler rundt og ’falder over’ deres succes. Jeg kunne også have valgt at sige, at rigtig (RIGTIG) mange ’glemmer’ at dele fiaskoerne, alt det, der gik galt, inden de fik succes med deres markedsføring. Det ville fungerer mindst lige så godt … Faktisk … Den tror jeg sgu lige, jeg ændrer! BRB!

Brik 7: Invitationen

(Tak fordi du lige ventede, mens jeg fiksede min hemmeligheds-brik)

Nå, tilbage til dit puslespil. Brik 7 er ret afgørende, for nu går du rent faktisk i flæsket på selve salget.

Ikke så meget pis, bare sig det, som det er. Hvad er det, DU mener, din...

Læs hele blogindlægget

#40 Landesiden - i bidder [del 1]

Sidste gang fik du brikkerne til at bygge din egen landeside.

Måske har du allerede lagt puslespillet? (i så fald - blær dig lige inde på Memora Consultings Facebook-side, hva’? Vi eeeelsker at se andres arbejde!)

Måske driller puslespillet?

Måske kan du ikke finde den rigtige brik at gå i gang med?

Måske er er låget til æsken med brikker blevet væk?

Lad os lægge puslespillet sammen

(på en af de mange måder, du kan strikke en landeside sammen på).

For egen nemheds skyld kan vi skille min landeside ad. Så kan du se, hvad jeg har valgt at bruge krudt på og selv vurdere, om du vil have de samme elementer med.

Ser du, de samme brikker kan nemlig bruges til at lave flere forskellige billeder med.

Nå, vi må til det - er du klar?

Brik 1: En sød lussing

Her siger du på den pæneste mulige måde, at du ved PRÆCIS, hvad din modtager har brug for...

Læs hele blogindlægget

#39 Hvor lander de?

Alle dine besøgende.

For i modsætning til når du går en tur ned ad den lokale gågade, og må bruge fordøren for at komme ind i butikkerne, kravler dine kunder ind ad vinduer, ventilationsskakter eller tager bagdøren.

Derfor skal du bemande alle indgange.

Derfor taler markedsføringsfolk - inklusive undertegnede - om ’landesider’, mens du nikker (og forsøger at skjule din forvirring).

Hvad pokker er landesider?

Ja se, det er sådan set alle sider på din hjemmeside, hvor du gerne vil sælge noget og/eller fortælle noget. Bloggen her er fx en af mine landesider. Det er Tekstforfatter, Online-kursus og Kundecases også (på min side). Om-siden burde være det, men den trænger i skrivende stund til en ordentlig overhaling*!

Og nu vi er ved det: Du skal bruge landesider til at sælge.

Basta bum.

Ellers kan du lige så godt lade være med at have en...

Læs hele blogindlægget

#38 DET SKAL JEG DA HA’

Jamen, det skal du da!

I sidste blogindlæg fik du tips til, hvordan du kvalitetstjekker, om din ide er sødygtig. Du lærte, hvad du skal spørge udvalgte interviewofre om - og hvad du skal lytte godt efter.

Nu leger vi lige, at du har en fuldfed, færdig ide, klar til at ramme markedet lige i R****!

Hvordan får du kunderne til at købe ind på ideen?

Det handler i al sin enkelthed om 6 ting.

"Ikke mere?" spørger du nu (mens du måske ruller med øjnene).

"Nej," siger jeg, "og nu skal jeg gøre det spiseligt for dig"*:

  1. Social værdi. Kan din målgruppe føle sig som insidere, når de taler om dit produkt? Det betyder uendeligt meget for os mennesker, at vi ’ser godt ud’ i andres øjne. Kan du få din målgruppe til at føle sig specielle, bliver de ved med at vende tilbage.
  2. Triggere. Hvad får folk til at tænke på dig? Kan du hægte dig...
Læs hele blogindlægget

#37 Så godt, at det sælger sig selv … ?

For nylig faldt jeg over en superinteressant artikel hos en af mine yndlingsvirksomheder i min egen branche: Truly.

Hvis du ikke orker læse en masse nørderi på engelsk, får du de vigtigste pointer serveret på et dansk sølvfad lige her:

Truly. mener, at du skal kende til tre faktorer (jeg er helt enig - BTW).

  1. Produktkategori - du er nødt til at have bygget/opfundet et produkt, det kan også være en ydelse, markedet efterspørger. Du skal med andre ord kende markedet og vide, hvad kunderne står og mangler. Du skal vide noget om serviceniveau, brugeroplevelser, og hvordan dit produkt differentierer sig i forhold til konkurrenternes.
  2. Markedsføring - bl.a. sociale medier (SoMe for de friske), landesider (altså, der hvor folk lander, når de søger efter dit produkt*), kundeservice og annoncering.
  3. Eksterne faktorer - er som altid noget, du ikke har kontrol over … fx konkurrenterne,...
Læs hele blogindlægget

#36 Hvad kan du nå på en time?

Stryge 10 skjorter?

Sludre med din gode veninde?

Spise en pose kanelsnegle - alene?

via GIPHY (andre der er lige så lækkersultne som mig lige nu?!)

Skrive 2 blogindlæg?

Lave 5 Facebook-opslag?

Hvis du har en time …

Har jeg et godt tilbud til dig (sagde saglig Lars Larsen … og tjente STYRTENDE på det, men det er en anden snak, for jeg sælger ikke edderdunsdyner eller springmadrasser).

Et virkelig godt tilbud endog - hvad siger du så?

For på en time kan du nå at få:

  1. En grundig gennemgang af de 3 vigtigste elementer i din markedsføring - og nej, det er IKKE dit budget, der er afgørende … ej heller din tid (helt ærligt, tilmeld dig nu bare og bliv klogere).
  2. Hele 3 fleksible planer, der fungerer perfekt for alle virksomheder uanset størrelse, alder og ’varesortiment’. Hvis din primære grund til ikke at tage din markedsføring (og dermed din forretning og i...
Læs hele blogindlægget

#35 De bedst lagte planer

Kan også gå op i røg.

Forsvinde i overspringshandlinger, der får det amerikanske OL-gymnastikhold til at ligne amatører.

via GIPHY

Skvatte sammen som et fesent korthus. Du kender nok følelsen ...

Har du prøvet det?

Når din plan går i vasken?

Jeg har. Så sent som i sidste uge.

Og det var ikke engang Graham Nortons skyld ...

Næh, faktisk var det min verdensberømte og -berygtede talhjerne, der smed grus i mit planlægningsmaskineri.

Og hvad gør en klog?

Fikser et ekstra blogindlæg, fordi det er nødvendigt, for at planen lykkes.

Det kaldes en nødplan

Og sådan en kommer jeg bl.a. ind på, i træningssessionen Sådan får du styr på din markedsføring, uden at spilde din dyrebare tid.

Her finder du ud af, hvorfor DU burde have en nødplan, hvad den KAN indeholde, og hvordan den kan afhjælpe ondt i mavsen og...

Læs hele blogindlægget
1 2 3 4 5
Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.