#96 Eklektisk markedsføring

via GIPHY

Der er enkelte steder, hvor du faktisk GODT lave lidt af det hele, når det handler om din markedsføring.

Men det kræver, at du allerede har gjort benarbejdet grundigt og gør dine modtagere opmærksom på, hvad det er, de er ved at rode sig ud i ...

Mix n' match markedsføring på Facebook

Facebook-grupper er det perfekte sted at køre en 'mix n' match'-stil.

Det er dit forum og dig der bestemmer, hvad der skal ske i din gruppe. Det kan være rigtig fedt at vide og samtidig lidt skræmmende.

For hvad sker der, hvis det går i skuddermudder for dig?

Så længe du spiller med helt åbne kort fra begyndelsen og sørger for, at din egen lidt eklektiske stil ikke ender med at smitte negativt af på dine medlemmer, skal det nok gå.

Sådan gør du

#1 Forklar, forklar, forklar

Det begynder allerede inden dine potentielle medlemmer overhovedet er kommet ind i gruppen.

...

Læs hele blogindlægget

#95 Udøver du respirator-markedsføring?

via GIPHY

"Det er bare en pissegod ide! Så kan jeg følge op på dem, der her været på kursus hos mig og sådan noget."

Jeps.

Sådan begyndte min Facebook-gruppe-karriere.

Med en kæmpe hjerneprut en sen eftermiddag i kontorfællesskabet.

Jeg fik såmænd oprettet gruppen og sågar sluset mine tidligere kursister ind i den.

Og så skete der ...

via GIPHY

Respirator-markedsføring er det værste

Uden en klar vision for min gruppe endte den i respirator.

Hvis medlemmerne fik lidt opmærksomhed fra mig var det mildest talt sporadisk, og ærligt talt at de holdt ud er en gåde for mig.

Jeg anede simpelthen ikke, hvad det var, jeg havde bevæget mig ud i - og så var det bare meget nemmere at hive de store skyklapper på og lade som om, at gruppen ikke eksisterede.

MEN en dag faldt brikkerne endelig på plads for mig.

Gruppen fik nyt navn og det er nu muligt for andre end...

Læs hele blogindlægget

#94 5 lækre steder at promovere dig selv

via GIPHY

Hvor kan du let, hurtigt og enkelt blive set og hørt online?

Ud over din hjemmeside og SoMe-profiler?

Det kan du her:

#1 Promover din virksomhed og blog

I denne gruppe kan du lægge links op til din Facebook-side OG din blog (hvis du har sådan en). Alt er stort set tilladt - så hold den gode stil

Hop ind og anmod om medlemsskab

#2 Del din blog

Til dig, der gerne vil have mere synlighed for dine skønne blogindlæg - og måske blive inspireret af, hvad andre bedriver i blog-verdenen

Anmod om medlemsskab af Del din blog her

#3 De selvstændiges reklamesøjle

Som navnet indikerer er reklamer mere end velkomne i denne gruppe. Du bestemmer, hvad du vil reklamere for - bare du holder den gode tone

Få plads på reklamesøjlen her

#4 Århus - Erhverv | Århus - Business & Networking

Hører du til i Aarhus - eller vil du have en fod indenfor i Danmarks 2. største by, så er det...

Læs hele blogindlægget

#93 Men er det realistisk?

via GIPHY

Hvad vil du opnå med din markedsføring?

Lad mig gøre det lidt nemmere for dig at vurdere, om de mål, du har, nu også er realistiske

 

#1 Tid

Det allerallerførste du skal vide noget om er din tid.

Hvor meget tid har du til rådighed til din markedsføring hver uge?

Det her handler IKKE om at drømme dig til 5 timer om ugen eller begynde at trække aftner og weekender ind i regnestykket.

Det handler om at være ærlig overfor dig selv.

For den tid, du har til rådighed, bliver afgørende for, HVORNÅR du kommer i mål.

#2 Kendskab

Hånden på hjertet min ven:

Hvor godt kender dine modtagere dig egentlig?

Hvis du indtil nu har været flagrende i din tilgang (forståeligt), så aner de fleste mennesker desværre ikke en dyt om, hvad de kan bruge dig til.

= Det kræver mere benarbejde og kommer til at tage længere tid, inden de er klar...

Læs hele blogindlægget

#92 I ukendt farvand

via GIPHY

Det ukendte kan være uhyggeligt

Det ukendte kan være skræmmende

Det ukendte kan OGSÅ være fantastisk

Det ukendte kan være spændende

Din tur:

Hvilke følelser rører sig i dig, når jeg siger 'det ukendte'?

Hvor svært er markedsføring egentlig?

Som selvstændig ved du godt, at markedsføring er nødvendigt for at nå potentielle kunder.

Du har sikkert både tilmeldt dig nyhedsbreve, fulgt folk på Facebook og Insta, måske endda investeret din tid i en challenge, eller noget lignende for at blive klogere på markedsføring.

MEN det der ofte sker er, at vi markedsføringsaber overkomplicerer ting.

Siger der er 100 steps til succes, når der reelt er 3 eller 5.

Hvorfor?

Fordi vi så gerne vil bevise, at vi er professionelle, at vi ved en masse og ikke mindst, at vi er uundværlige for DIG.

(jeg kalder det fagfælden og...

Læs hele blogindlægget

#91 Sådan kommer du på forkant med din markedsføring

Hvis du altid føler, du er lidt på bagkant er her 5 top tips til at komme på forkant.

De er lette at udføre - også for dig!

Top 5 over måder at komme på forkant med din markedsføring

#1 - Snuden i eget spor

via GIPHY

Det er fristende at søge 'inspiration' hos andre i din branche, MEN der sker desværre alt for ofte det, at du bliver demotiveret af at se, hvor meget de når.

Hod snuden i eget spor, det lønner sig på sigt

#2 - Vælg det letteste

Både for dig at markedsføre OG for modtagerne at købe ind på.

via GIPHY

I stedet for at bruge oceaner af tid (sved og tårer) på at markedsføre det største og dyreste du har på hylderne, så vælg den vare (produkt, service, ydelse) der er LETTEST for dig at sælge og modtageren at købe

#3 - Prioriter din tid

Det er fristende at ville det hele, men det er også den...

Læs hele blogindlægget

#90 Markedsføring INGEN vil have!

via GIPHY

Fluffy markedsføring er sprængfarligt

Fluffy markedsføring stikker i alle retninger, uden at forklare modtageren, hvad det skal bruges til.

Og markedsføring skal kunne bruges.

Det skal skabe værdi hos modtageren - og værdi for afsenderen (lidt fy-fy at sige, men sandt er det).

Nu er du måske ved at være godt træt af snakken om værdi, men den er faktisk vigtig - og heldigvis er værdi for modtageren andet (og mere) end flere penge på bundlinjen.

Den største grund til, at INGEN gider have fluffy markedsføring indenfor døren, er:

Det forvirrer modtageren

Den person, du allerhelst vil være på rigtig god fod med, bliver snotforvirret, hvis din markedsføring er noget rod.

For da slet ikke at tale om, hvordan du selv har det i  maven, hvis din markedsføring roder.

Det er 100 gange værre end at have rod i klædeskabet - GYS

Rod i din...

Læs hele blogindlægget

#89 Den perfekte markedsføringsplan for dig

via GIPHY

"Hvis bare du gør sådan her, så får du succes!"

Hver gang jeg hører den sætning, får jeg det sådan her:

Jeg hader generiske løsninger af et godt hjerte.

Så overskriften på dette blogindlæg er mildest talt ualmindelig for mig.

MEN ... der findes faktisk en perfekt markedsføringsplan for dig.

Hemmeligheden?

Den perfekte plan findes ...

Indeni dig

Nu skal du ikke føle dig snydt.

Forklaring følger:

Kun du kender din virksomhed godt nok til at vide, hvad der er vigtigst for dig at sælge (hvilket markedsføring jo ultimativt handler om*).

Hvor du kan gøre den største forskel i dine kunders hverdag og verden.

Hvor du kan hjælpe flest muligt uden at slide dig selv op.

Og netop fordi det er DIN viden om din virksomhed, dine varer (ydelser, produkter, services ...) og dine kunder, der er afgørende for din succes, er det også HER, du skal...

Læs hele blogindlægget

#88 Gid jeg havde en markedsføringsplan

via GIPHY

Sådan cirka har jeg det, når en markedsføringsplan falder i hak.

Det er MAGISK

Derfor undrer det mig ærligt talt gang på gang, når jeg møder skønne mennesker, der siger:

"Gid jeg havde en markedsføringsplan!"

Som om det er noget, der kun er for de udvalgte få.

For de store virksomheder, med kæmpe budgetter og masser af menneskelige ressourcer til at producere indhold i et tempo, der kunne generere energi nok til en mindre landsby.

Markedsføringsplaner er for alle virksomheder

Uanset størrelse - BASTA!

Ser du, når du kigger på de store virksomheder, så HAR de flere folk på opgaven og flere penge at rutte med.

Meeen, det gør det ikke nødvendigvis lettere at lægge planer. Eller eksekvere på dem for den sags skyld. 

Derfor slår jeg atter en gang på tromme for, at ALLE virksomheder kan lægge markedsføringsplaner -...

Læs hele blogindlægget

#87 Planlæg dig ud af indholdskriser

via GIPHY

'Jeg aner ikke, hvad jeg skal skrive.'

'Jeg har ikke noget at fortælle.'

'Jeg har mistet overblikket.'

Det er nogle af de kommentarer, jeg ofte får, når snakken falder på markedsføring.

Og du skal vide, at de hænger ubehjælpeligt sammen.

Indhold og planlægning går hånd i hånd

Når du hele tiden - eller af og til - synes, du mangler noget at fortælle dine modtagere, er det let at skyde skylden på  manglende indhold.

Så du siger til dig selv, at det er fordi, det er svært at finde på* nyt.

Men det er ikke der, du skal lede efter problemet (og ja, jeg anerkender at en del af løsningen netop er at finde en vej ud af skriveblokeringer og andet, men det er sjældent hele løsningen).

Problemet er, at du har glemt at planlægge din markedsføring.

Her taler jeg om de HELT STORE strøg, såvel som den daglige eller ugentlige...

Læs hele blogindlægget
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.