#10 Hvornår skal du gå i gang med storytelling

Det forklares bedst ved et eksempel på, hvornår du IKKE er klar til storytelling:

Lokummet brænder! Du mangler kunder nu og her - mange kunder! Og du er desperat.

Banken truer med bål og brand - og i går aftes kiggede du seriøst efter et ’helt almindeligt arbejde’.

I det tilfælde er du IKKE hjulpet af storytelling - overhovedet!

Her må du tage skrappe midler i brug:

  • AdWords (som vist nok hedder noget andet nu … Google Ads? Oh well, du ved, hvad vi mener)
  • Facebook-annoncer
  • Telefonsælgere
  • Mødebookere

Men hvornår skal du SÅ bruge storytelling?

I alle andre tilfælde. Den havde du nok ikke set komme, hva’?

Storytelling bruger du til at opbygge relationer, og den slags tager lidt tid.

Især hvis du ikke rigtig har haft en plan for din markedsføring før nu - OG du samtidig begynder at handle markant anderledes, end du hidtil har gjort.

Inden du begynder på storytelling, skal du selv være klar 

Klar til at bruge tid på at lære dine læsere at kende. Klar til at sætte dine historier i system - jo det kreative kan faktisk fint fungere i en struktureret virkelighed.  

 

via GIPHY

Du skal også være klar til at ’ofre’ den tid, det tager at pejle dig ind på dine læseres behov og ønsker, på deres smerter, frygt og drømme.  

Det er nemlig det, der giver dig indgangsvinkler til det, du vil opnå på den lange bane.  

Salg.  

PS: I onsdagens Facebook-live (d. 27. februar kl. 15.15) fortæller Mette om nogle af de gange, vi har sagt nej til kunder - fordi vi kunne mærke, at de havde brug for noget helt andet end storytelling. 

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.