#103 Hvem handler det om?

via GIPHY

Lige nu fyrer jeg en lækker julekalender af på Facebook*, som handler om alt det, du IKKE skal gøre i din markedsføring.

Hvilket inspirerede mig til ugens blogindlæg.

For hvem er det egentlig lige, det hele handler om?

Falder du i mig-fælden?

Du ved, der hvor du 'kommer til' kun at skrive om dig selv, hvad du kan, hvordan du anskuer verden, hvilken historie du har med dig, hvor meget du kan.

Kort sagt: Hvor du fokuserer al din energi på ... dig selv!

Og hvad er der så galt med det, Mette? (spørger du nu)

Jo, ser du, siger jeg, der er ALT MULIGT galt med det.

Men lad os se på det aller-allervigtigste:

Din modtager er ligeglad med dig

AV!

Ligesom du selv er mere interesseret i dit eget udbytte af en handel, er dine kunder i sidste ende kun interesserede i sig selv.

I hvad de får ud af at være i en eller anden form for realtion med dig.

Det kan fint være, de kan spejle sig i dele af din historie.

Men det sker kun, hvis du formår at bygge en bro mellem dig selv og din modtager.

Du kan med andre ord godt fortælle noget om dig selv, din viden, dine oplevelser, dine holdninger.

Så længe du sørger for at spille bolden over på modtagerens banehalvdel - og spille dem ENDNU bedre i samme runde.

Derfor skal du have totalt styr på, hvornår og hvordan du bruger dig selv i din markedsføring.

For ingen er mere interesserede i noget som helst end i sig selv.

Og i næste uges blogindlæg lærer du, hvor let det egentlig er at bygge en bro 🌉

(Hvis du ikke kan vente 7 dage på at lære det, finder du et godt eksempel i begyndelsen af dette blogindlæg ... just sayin')

Det trygge vs det rigtige

Det er trygt at tale om sig selv.

Det er rart at vide, at det du fortæller er noget, du VED er rigtigt.

Det er nemmere at få noget ud, når det handler om dig selv

MEN

Det er ikke det rigtige at gøre i din markedsføring.

For at du får din kunde til at købe ind på jeres fælles relation og på, at din viden kan gøre den positive forskel, hun har behov for, har hun brug for at være i centrum. 

Det er ikke nok at sige 'Hos os er kunden i centrum'

Du er nødt til at vise det.

Det begynder i din markedsføring med at du sætter scenen og derefter plopper din modtager direkte ind i spotlightet.

Når hun føler sig set og hørt, er du meget tættere på det berømte og eftertragtede køb (= money in the bank) 💰

En lille advarsel

Du kan godt tage udgangspunkt i dig selv - en gang imellem

Men hvis du gør det hver eneste gang du sender indhold på gaden (det være sig podcast, nyhedsbreve, blogindlæg, SoMe-indhold, video, vlog - you name it), bliver dine modtagere trætte af dig.

Forsøg i videst muligt omfang at fokusere på modtageren.

Det gør du fx sådan her:

Hav flere du'er i din tekst end jeg'er (bare ikke dem her:  🕊)

Du før jeg

Er et mantra, der stadig holder 100.

Så det kan du med sindsro gentage for dig selv, næste gang du udarbejder godt, spændende og inspirerende indhold.

Det er nemlig ikke dig, det handler om.

Det handler om din næste skønne kunde 😍

 

Ugens opgaver er derfor:

Tjek dit indhold igennem og se, om du mon skulle være faldet i mig-fælden, selv om du forsøgte så ihærdigt på at lade være 🤭

 

 

*Du finder julekalenderen og andre gode sager med et klik her

Og vil du ENDNU mere med din markedsføring, er den fin lille boks lidt længere oppe på denne side, hvor du kan tilmelde dig et nyhedsbrev, der gør det meget sjovere at være soloselvstændig og stå for egen markedsføring ☝️

 

 

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.