#104 Er du en god brobygger?

via GIPHY

Du har sikkert prøvet det før.

At stå med et supergodt stykke indhold, som ingen forstår.

Du får ingen likes, kommentarer eller åbninger af dit nyhedsbrev.

Selv om det, du skriver om er nærværende og vigtigt for alle - og i særdeleshed din målgruppe.

Og så er det nærliggende at tænke, som den flinke dame ovenfor ☝️

Men du kan jo også vælge at

  1. genbruge dit gode indhold og dermed
  2. gøre skaden god igen

Byg en bro mellem dig og din modtager

NÅR du benytter dig af fx små historier, der tager udgangspunkt i din egen hverdag* er det klart, du bruger dig selv som grundlag.

MEN det virker først, når du bygger en solid bro mellem din egen oplevelse og det, din modtager kan bruge den til.

Det kan fx være:

En oplevelse i supermarkedet forleden, som fik dig til at tænke på [indsæt emne du brænder for] og som din modtager kan bruge fordi [indsæt viden/tip/værdi].

Nu har du bygget broen fra din oplevelse til modtagerens brugsværdi.

Let og enkelt.

Hvad skal du bruge broen til?

To ting:

  1. Opbygge troværdighed gennem en stærk og tryg relation
  2. Gøre din modtager klar til at blive din kunde

Det første klarer du med netop at fortælle historier, der danner rammen for en fælles oplevelse dig og modtageren imellem.

Fx ved at fokusere på små hændelser i hverdagen*, som du ved din modtager også har.

Broen styrker jeres interne relation, fordi du sørger for altid at tilføje viden modtageren kan bruge. Viden der er baseret på jeres lille fælles historie.

Samtidig styrker du din troværdighed og din modtagers tryghed ved at afsløre små finurlige ting om dig selv, uden at gå i overdrive (se sidste uges blogindlæg om, hvem det hele handler om).

Det andet kommer noget nemmere til dig, når du har styr på dit brobyggeri.

For i sidste ende handler al markedsføring jo om en ting, nemlig det næste køb.

Ikke salg, næh nej, men KØB 💰

Et køb er betinget af, at din næste kunde køber ind på dig som specialisten, der kan flytte hende i den ønskede retning.

Hvis tanken om salg giver dig kvalme, kan du i stedet bruge ideen om købet som et positivt spin på det, du vil opnå:

Buy in 🤝

Fra den helt rigtige kunde 🤩

Og første skridt i den retning er, at du bygger gode, solide broer, som dine modtagere tør bruge for at komme tørskoede over til dig.

 

 

*Hvis du ikke lige ved, hvor du skal finde den slags historier, som bare rocker for vildt, så hop ombord i mit nyhedsbrev. Det allerførste du får er nemlig 50+ fede steder at hente dine gode historier (uden at lette anker fra sofaens bløde omfavnelse) 😎

Du finder en tilmeldingsduttelut i højre side af skærmen, hvis du scroller lidt op igen ☝️ Og samtidig får du lavet lidt fingergymnastik = to fluer, et smæk

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.