#105 Alt det de andre gør

via GIPHY

"Når jeg ser på mine konkurrenter, så er de alle steder," sagde en af mine dejlige kunder til mig. "Og så føler jeg, at jeg også skal være alle steder. Det stresser mig helt vildt!"

Det kan jeg sgu' godt forstå!

Heldigvis er sandheden en anden, end den du bilder dig selv ind.

Nok til alle

I bund og grund er det ofte frygten for at miste kunder til en konkurrent (ja, det kalder jeg dem altså - konkolleger er for fesent, sorry), der får dig til at føle, at du skal nå det hele.

Men her er en hemmelighed:

Der er nok kunder til alle.

Jeps. Det er sandt.

På spejderære (tjikkerlikker og alt det der)

Din frygt er forståelig men ubegrundet.

Du skal starte et helt andet sted.

You do you

Det er en kæmpe ting på den anden side af andedammen.

Hvilket betyder, at om et års tid eller deromkring, rammer tendensen Danmark med en ordentlig tryk seksten.

Nemlig, at du IKKE skal være som alle de andre, du skal være dig selv.

Det betyder, at du skal se bort fra, hvad alle de andre render og laver.

Du kan være ligeglad (på den positive måde) med, hvad de bedriver på alverdens sociale medier.

Du behøver ikke følge deres mange spor.

Det eneste du behøver at vide er, at du gør det, der virker for dig.

Hvad gør du nu?

#1: Find din virksomheds (og dermed dit) formål 💪

#2: Beskriv din passion (hvad tænder bål i dig?) 🔥

#3: Beskriv din genizone (hvad er du zen master i?) 🌟

#4: Find fællesnævnere hos nuværende kunder (af den slags du vil have flere af) 💝

#5: Pil 3 budskaber ud, som du ALTID vil stå ved 😇

#6: Vælg max 2 steder, du vil markedsføre dig (baseret på din viden om dine kunder) ✌️

#7: Vær dig selv i din kommunikation

👉 Hvis du er til det skrevne ord, så gå med det.

👉 Hvis du elsker at lave video/lives, så gå med det.

👉 Hvis du er kæmpefan af podcasts/lyd, så gå med det.

👉 Hvis du tager bragende gode billeder, der fortæller en historie, så gå med det.

Find din EGEN vej i verden, og du vil opleve, at du tiltrækker præcis den type kunder, der gerne vil dig og det, du står for

(betyder det, at du bare kan plapre løs om dig selv - NOOOO ... men det har jeg jo allerede fortalt dig i det her blogindlæg)

 

Dagens morale:

Er i al sin enkelthed, at du skal være dig selv og gøre det, der giver mening for dig og DINE kunder.

... okay, og så selvfølgelig, at du skal hoppe forbi Facebook og se årets 'markedsførings don'ts' julekalender 🤫

Her får du endnu flere tips til, hvordan du gør dig fri af håbløse forventninger og får skabt en markedsføring, du selv elsker 😎

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.