#117 Louise på 5 år står i kiosken og savner sin mor

via GIPHY

I mine unge år stod jeg i kiosken i den lokale Kvickly.

Et år ved juletid kom en medarbejder fra legetøjsafdelingen op til os med et grædende barn 😭

Som altid måtte der alt for mange små poser vingummibamser og forsikringer om, at vi IKKE var børnelokkere, så barnet godt kunne give os hendes navn og fortælle, hvem hun var af sted med, til før end vi kunne kalde:

"Louise på fem år står i kiosken og savner sin mor"

Efter nogle ekspeditioner kaldte vi igen ... og igen ... og igen ...

Efter 20 minutter trak jeg barnet med ind på kontoret, hvor der var relativt mere roligt - og voksne mennesker, som kunne tale 'børnsk'. De fik hevet ud af Louise, hvad hendes mor hed og også en adresse (magi på højt plan)!

De ringede hjem til Louises mor.

Som tog telefonen!

WTF?! som i WT-acutal-F?? 🤯

Hun spurgte: "Åh, har jeg glemt nogle varer på båndet?"

Og min kollega svarede: "Næh, du har såmænd bare glemt din datter."

Røret blev klappet på og mindre end 10 minutter senere stod Louises mor i kiosken, rød i kinderne, klam i hænderne og med den største undskyldning malet i ansigtet ... 🥺

Jeg tror (og håber), at Louise har malket den historie lige siden ... Det har jeg i hvert fald.

Er du ligesom Louises mor?

Ligesom Louises mor sikkert kun var uopmærksom et kort øjeblik, kan du miste dine kunder.

Og de render nok længere væk end ned i legetøjsafdelingen i den lokale Kvickly (med mindre du sælger legetøj ...) 🤷‍♀️

Så hvad gør du for at sikre dig, at du holder fast?

Undgå at blive som Louises mor ved at være

Konsekvent

Du dukker op i din markedsføring, når du SIGER, du dukker op. Fx hver 14. dag i et nyhedsbrev, eller hver fredag i din Facebook-gruppe ...

Det fede ved at være konsekvent er, at du bestemmer hvordan og hvornår - og dine modtagere elsker det, fordi de ved, hvor de har dig 🥰

Let at forstå

Din markedsføring og dermed dit indhold skal være krystalklart 🔮

Der er ikke plads til gemmeleg eller til at bruge en masse store ord, som booster dit ego, men forvirrer dine modtagere.

Hold dig til max 3 overordnede budskaber på 12 måneder - som alle hænger sammen - og brug tid på at forklare dig på forskellig vis, så alle er med på vognen 💡

Dig selv

Du holder fast i dine holdninger og er dig selv.

Det er vigtigt, at de altid kan genkende dig, uanset hvor de støder på dig og hvordan de selv agerer.

Den klarer du ved at finde din helt egen stemme, og så holder du fast i den. Den skal matche den måde, du vil være på, hvis dine modtagere fx ringede dig op til en snak 📲

 

Hvis du vil have hjælp til at få styr på dit indhold og på, hvordan du på den mest enkle vis kan være konsekvent uden at skulle være til stede 24/7 - så kom med på online Indholdssprint, hvor du på 6 timer får styr på 6 ugers indhold

Du får også en hulens masse mere på de 6 timer.

Hvad det er kan du finde ud af ved at klikke her

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.