#118 Er du en go' rejsekammerat?

via GIPHY

"Tag din læser med på rejsen"

Det er ultimativt det bedste råd, jeg nogensinde har fået af min redaktør*

Det er også det råd, jeg alleroftest giver videre til mine kunder i deres sparringssessioner.

Fordi det bare holder max.

(Du erstatter selvfølgelig bare læser med lytter, seer, følger eller hvad du nu kalder dem, du markedsfører dig mod)

Nu får du samme råd - og en lille vejledning til, hvordan du ...

Tager din kunde i hånden (og med på rejsen)

#1: Hvad vil du opnå?

For at dit budskab har en chance for at nå ud til rette vedkommende, skal du kende dit formål.

Sørg for at vælge noget ud, som du ved, du vil holde fast i lang tid fremover - for markedføring er et maraton, ikke en sprint

#2: Hvorfor er det vigtigt for din modtager?

I en tid hvor vi bliver bombarderet med indhold hele tiden, er det vigtigt for DIG at vide, hvorfor dit indhold er vigtigt for DIN modtager. På den måde kan du sikre dig, at det du deler også rammer plet.

#3: Hvad kalder din modtager det?

Det kan godt være du sælger agile platformsintegrationer til software, men hvis din modtager kalder det 'knapper, der er nemme at bruge', så må du gå med på legen.

Dine professionelle udtryk må ALDRIG spænde ben for dine modtageres evne til at forstå, hvad de kan bruge dig til.

#4: Hvad vil du have din modtager til at gøre?

Helt til slut når din modtager har lyttet, set eller læst sig gennem dit indhold, hvad er det så egentlig, du vil have vedkommende til at gøre?

Her lønner det sig at være ultraspecifik og klar i spyttet. Skal der købes, bookes, hentes eller noget helt fjerde?

#5: Hvad er første skridt?

Hvad er det første, din modtager skal vide, for at kunne gøre det, du vil have hende til?

Hvad er det næste skridt?

Og det næste skridt?

Du skal kende hver eneste skridt fra start til slut på din modtagers rejse, for ellers kan du ikke holde hende ordentligt i hånden.

#6: Hvor fører det hen?

Hvis du har for mange afstikkere i dit indhold, forvirrer du din modtager.

Derfor betaler det sig, når du laver en klar struktur for dit indhold, INDEN du begynder at udforme det.

Beslut fx for dig selv, hvor mange afsnit du vil have.

Om du vil bruge tid og krudt på at iscenesætte dit indhold (som jeg har gjort i dette indlæg), eller du vil gå direkte på kernen i indholdet.

Om du vil have modtageren til at gøre noget - klikke på en knap - eller du denne gang blot vil underholde og informere.

En klar struktur for dit indhold gør det 100 gange nemmere at hitte ud af, hvad du mangler eller har for meget af.

 

Når du følger rådene her, bliver du en go' rejsekammerat for din modtager 😎

Og det lønner sig i sidste ende, når din modtager beslutter sig for at blive kunde i din butik 💰

 

*Redaktør for mine bøger om Mowbray-familien forstås 📚

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.