#14 ”Men der skal jo være tid til det”

Sådan skrev en god ven af Memora Consulting forleden på Facebook til os.

Hun havde lige fået en masse tips til, hvordan hun kan bruge sine ’plejer-opgaver’ som grundlag for sin markedsføring på bl.a. Facebook. Og hun var glad for både tips og tricks.

Der skal bare lige være tid til det.

Hun har selvfølgelig fuldstændig ret

Hvilket leder os til at spørge:

Hvad er vigtigst for dig i din virksomhed?

Hvad driver din forretning frem?

… Nu gætter vi lige på, at du siger: ”Mine kunder!”

Så nu vil vi gerne vide:

Har du tid til ikke at dyrke dine kunder?

Det har vi nemlig ikke.

Derfor er der hver måned sat tid af i kalenderen til:

  • Blogindlæg
  • Nyhedsbreve
  • Opslag på sociale medier (vi vil gerne lægge endnu mere op, så vi øver os!)
  • Facebook-live

Nu tænker du måske: Jamen, I arbejder jo også med markedsføring, så det er let for jer at sige - og nå - alt det!

Vi fejler det samme som dig

Ja, vi arbejder med markedsføring. Og ja, vi skriver masser af tekster hver eneste dag for en masse glade og skønne kunder i alle mulige brancher.

Og ved du hvad?

Det er ca. 100 gange nemmere for os at skrive et fabelagtigt nyhedsbrev om automatiske køleanlæg, end det er at skrive det her blogindlæg til dig.

For det er bare nemmere at lave markedsføring for andre end for os selv.

Selv om vi lever af det.

Derfor er planer alfa og omega

Vi tvinger os selv til at prioritere vores tid, så vi får tid til vores egen markedsføring.

For vi ved godt, at vores arbejde kommer og går.

At nogle gange har mange kunder brug for meget på en gang - og andre gange er der virkeligt langt mellem snapsene (hik).

Hvordan ser vores egen markedsføringsplanlægning så ud?

Opgaverne nævnte vi ovenfor. Vi bruger tid som følger:

  • Blogindlæg - 4 timer om måneden
  • Nyhedsbreve - 2 timer om måneden
  • Opslag på sociale medier - 3-5 timer om måneden
  • Facebook-live - 1-2 timer om måneden (det afhænger i høj grad af jer, der kigger med)

= Hver måned bruger vi 11-12 timer på vores egen markedsføring

Vi bruger med andre ord knap halvanden dags effektiv arbejdstid hver måned på markedsføring. Ud af ca. 20 arbejdsdage.

Det er ikke alverden. Men hold op det rykker.

Når vi ellers holder os til planen. For vi ryger da også i vandet.

via GIPHY

Stil ind på Memora Consultings Facebookside nu på onsdag (d. 27. marts) kl. 15.15, hvor Ida hjælper dig med at få tid til både kunder og markedsføring - og holde dine sko tørre. Og hvor du kan få ideer til, hvordan du når det hele. Vi ses 😁

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.