#16 Jeg kan godt lave en plan, men har svært ved at gennemføre den

’Alle de andre i min branche lægger masser af opslag op på Instagram, så det skal jeg også!’

’Ih, hvor gad jeg godt sende et nyhedsbrev ud hver uge, ligesom Ulla.’

’Jeg ved, at en blog er vigtig, så sådan en skal jeg selvfølgelig ha’.’

Har du (også) malet dig op i et hjørne?

Lægger du planer for din egen virksomhed - eller lægger du planer efter, hvad andre gør?

Der er nemlig en kæmpe forskel på de to slags planer.

For lægger du planer efter andre folks ’opskrift’, er de meget sværere at følge til dørs, især hvis de ikke passer ind i din hverdag.

En god plan kræver forberedelse

Hvis du vil lykkes med din markedsføringsplan, kræver det et par stræk-øvelser, inden du går til selve planen.

via GIPHY

Du har langt større chance for succes, hvis du:

  1. Kender din målgrupper (GODT) og har defineret den skarpt (NEJ, du kan ikke skrive til alle)
  2. Du ved, hvor målgruppen findes = du er på de rigtige medier
  3. Du ved, hvor meget tid du realistisk kan bruge på din markedsføring

Det sidste er særligt vigtigt, fordi det ikke dur, at du planlægger opslag, nyhedsbreve, blogindlæg og 100 andre ting, hvis du reelt kun har tid til at håndtere markedsføring på et enkelt medie eller to.

Der er intet galt med at begrænse sig

Det er faktisk bedre end at gabe over alt for meget.

Du vil hurtigt opdage, at det er 100 gange nemmere at skalere op end ned.

Du vil hurtigt opdage, at du får mere succes med få, enkle og håndterbare tilgange, end den store forkromede plan.

Stil ind på Memora Consultings Facebookside nu på onsdag (d. 9. april) kl. 15.15. Her gennemgår Mette en enkelt metode til at komme tættere på målet med din markedsføring - og fortæller dig, hvordan vi begrænser os (for det gør vi altså). Som altid kan du også spørge om alt, der handler om markedsføring. Vi ses 😊

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.