#17 Hvad sker der, når du nedprioriterer din markedsføring?

To ting - sådan lidt groft sagt.

  1. Folk glemmer dig
  2. Folk bliver utrygge

Der sker selvfølgelig meget mere, men husk lige det her - ude af øje, ude af sind.

Når du mangler kunder, er det for sent = tom kalender

Ja, ja, det er lidt voldsomt sagt - og langt hen ad vejen 100 % sandt.

For når først du står og mangler kunder, tager det lang tid at opbygge tryghed og relationer, hvis du har været ’væk’ for længe.

Her må du have læderet op ad lommen og være villig til at bruge penge på at komme hurtigt tilbage i din målgruppes bevidsthed. Med reklamer, Google Ads og det, der ligner.

Panik får dig til at skyde med spredehagl

(Er du lige så forbløffet over, at spredehagl staves på den her måde, som vi var?)

I stedet for at sende et klart signal til dine kunder, følgere, seere, lyttere og læsere, forvirrer du dem.

Siden forvirring er gode venner med frygt, begynder din målgruppe at tvivle på, at du ved præcis, hvad du vil, og hvad du kan. Du kommer ubevidst til at sende et signal om, at din faglighed og professionalisme halter.

Alle elsker kontinuitet

Det går dine kunder og din målgruppe også.

De husker dig 20 gange bedre, hvis du holder dig til et overordnet budskab, som du understøtter med mange forskellige historier og fortællinger.

Vi kan som mennesker godt tåle at få mange eksempler, bare det er på det samme.

Og siden vi køber med følelserne, køber vi kun hos dem, der gør os trygge.

Det gør kontinuitet.

Det gør så også dit markedsføringsarbejde meget, meget lettere. For du skal i virkeligheden kun opfinde den dybe tallerken et par gange for at lykkes med din markedsføring.

Og så sætte de dybe tallerkner i system = ind i en plan.

Det er nemmere end du tror

Jo det er.

Jo det er!

JO!

Det kræver kun to ting af dig:

  1. En god, realistisk plan, du kan overholde
  2. Vedholdenhed (også kendt som stædighed, fokus og meget andet godt)

Har du de to ting på plads, bliver prioriteringen af din markedsføring aldrig et problem mere.

Det kan til gengæld komme til at blive helt sjovt …

Så er du advaret 👀

Vil du se, om du nedprioriterer din markedsføring?

Med Djævlens Dagbog i hånden i en hel uge, kan du se, hvor du sviner din tid væk.

Hent Djævlens Dagbog her

Kig med på Memora Consultings Facebookside nu på onsdag d. 17. april kl. 15.15 og find ud af, hvordan dit markedsføringsarbejde bliver sjovt, nemt og tilgængeligt. Husk du altid kan stille spørgsmål - faktisk bliver vores udsendelse bare meget bedre af det! Vi ses 👍

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.