#27 Instagram - ven eller fjende?

’Åh nej ikke flere medier!’

’Det har jeg selvfølgelig – jeg forstår det bare ikke helt …’

’Ja, det burde jeg nok også være på …’

Sådan nogle udtalelser ser og møder vi ret tit, når vi er ude at snakke med nye og nuværende kunder om deres marketingplatforme.

Er IG for dig?

Der burde faktisk stå: Er IG der, hvor dine kunder er?

(og til dig, der er 100 år gammel, er IG den snazzy forkortelse for Instagram)

Er svaret JA – så skal du også være der, uanset hvor mange (dårlige) undskyldninger du kan finde på.

Er svaret NEJ – så skal du selvfølgelig ikke være der. Medmindre du elsker IG, og det ikke går ud over de markedsføringstiltag på platforme, du får dine kunder gennem.

Når det så er sagt

Er du en lille eller mindre virksomhed, så betyder relationer ALT.

Efter Facebook i 2017 ville ’være sociale igen’ og dermed fokusere på gruppe- og venneopslag frem for virksomhedsprofiler, tog mange virksomheder deres branding over på Instagram og øgede deres visuelle storytelling, fordi det gav bedre relationer til deres kunder.

Din gode (og ligetil) vej til IG

Som du nok kan fornemme, så er jeg (Ida) ret glad for IG. Det giver virksomheden to forskellige opslag på ét medie. Følgere får på den måde det polerede (de helt traditionelle opslag), men de får også behind-the-scenes ufiltreret (#Nofilter).

Et billede siger mere end 1000 ord, og det er en ret spændende måde at lave sin markedsføring på, fordi det føles ikke som markedsføring (altid).

Det er ligesom at være ”venner” med sine følgere og give dem lidt fra hverdagen.

Opslagene og Instastory (historier der kun er tilgængelige i 24 timer) kan også være nyheder, kundebesøg, en kop kaffe over et nyt produkt og ALT MULIGT ANDET 🤗

Skal, skal ikke?

Det kan jeg ikke svare dig på – lige her.

Har du totalt styr på dine nuværende markedsføringskanaler, og har du en fornemmelse af, at din målgruppe godt kunne finde på at være på Instagram, kan du prøve at snuse lidt til det.

Har du rigeligt i dine nuværende kanaler, så bliv endelig der. Det kræver sit at have flere kanaler kørende sideløbende. Enten går du helhjertet ind i det, ellers går du slet ikke ind.

Er du der allerede, så send mig din profil på [email protected]. Så giver jeg kvit og frit en gennemgang af netop din profil live på Facebook på onsdag d. 26. juni kl. 15.15.

Der kommer jeg bl.a. omkring:

Din brug af #

Din profil udadtil

Optimeringer (hvis der er nogle)

- og selvfølgelig ros til alt det gode, du gør!

Vil du bare gerne blive inspireret til at bruge din IG, så stil ind på Facebook og lyt med. Det kan jo være, du PLUDSELIG har et spørgsmål.

For gentagelsens skyld

På onsdag kl. 15.15 giver Ida tips og tricks til din IG-profil. Som altid kan du også få svar på alle dine markedsføringsspørgsmål, så det er bare om at spørge løs lige herinde. Vi ses! 😎

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.