#40 Landesiden - i bidder [del 1]

Sidste gang fik du brikkerne til at bygge din egen landeside.

Måske har du allerede lagt puslespillet? (i så fald - blær dig lige inde på Memora Consultings Facebook-side, hva’? Vi eeeelsker at se andres arbejde!)

Måske driller puslespillet?

Måske kan du ikke finde den rigtige brik at gå i gang med?

Måske er er låget til æsken med brikker blevet væk?

Lad os lægge puslespillet sammen

(på en af de mange måder, du kan strikke en landeside sammen på).

For egen nemheds skyld kan vi skille min landeside ad. Så kan du se, hvad jeg har valgt at bruge krudt på og selv vurdere, om du vil have de samme elementer med.

Ser du, de samme brikker kan nemlig bruges til at lave flere forskellige billeder med.

Nå, vi må til det - er du klar?

Brik 1: En sød lussing

Her siger du på den pæneste mulige måde, at du ved PRÆCIS, hvad din modtager har brug for - og hvor det gør ondt henne lige nu.

På min brik står der bl.a. at du både har mareridt og taber håret af frustration over din egen markedsføring. (rammer jeg mon plet hos dig?)

Brik 2: Forsikringen

Her understøtter du din modtager i det, vedkommende godt ved inderst inde.

Jeg vælger at fokusere på, at mine modtagere selvfølgelig godt ved, at de har langt større chance for succes, hvis de planlægger deres markedsføring (i stedet for at rykke indhold ud af røven). Det ved du jo også godt, helt inderst inde.

Brik 3: Gør dem klogere

Her går du et spadestik dybere og begynder at prikke til, hvor meget de reelt ved om det, du sælger.

For mit vedkommende fortæller jeg nu om, hvad godt planlagt markedsføringsindhold kan resultere i. Det skaber tryghed, øger modtagerens evne til at huske dig og tiltrækker kunder (det ved du jo godt, men det gør andre måske ikke).

Brik 4: Vis du kender dine modtagere

Uanset hvor meget vi ved om et emne, er det ikke altid, vi gør noget ved det. Her skal du kort og klart signalere, at du kender dine modtagere - og ved hvorfor de tøver.

Mine modtagere er ikke markedsføringsfolk, så derfor aner de måske ikke, hvordan de kommer fra tanke til handling. Om end de godt ved, at de skal markedsføre sig og ved, at de gerne vil ses/høres/huskes.

Brik 5: Hemmeligheder        

Det er på tide at indvi dine modtagere i en hemmelighed. Noget du VED passer. Noget du VED, de gerne vil vide.

Som du kan se, er jeg sprunget på myterne indenfor markedsføring. Der er selvfølgelig mange flere, men hele fidusen med en landeside er at vedblive med at tale ind til kernen = det dit produkt løser.

Nå … nu har du fået en masse at arbejde med. Så det vil jeg lade dig gøre.

via GIPHY

I næste uge får du del 2 af landeside-puslespillet.

 

Hvis du vil have mere indsigt i de første 5 brikker af mit landeside-puslespil - og stille spørgsmål om, hvordan du gør med din landeside.

Ja, så ses vi da bare på ugens Facebook-Live onsdag d. 25. september kl. 10

(hør Mette, plejer det ikke at være kl. 15.15? Jo min ven, men du dukker jo aldrig op, for det er lige inden du skal ud ad døren at hente børn, handle ind eller løbe en tur - så nu kan du tune ind kl. 10 og nappe en fornuftig kaffepause sammen med mig ☕️)

 

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.