#43 ”Men hvad får jeg ud af det?”

De seneste par uger har vi sammen dykket ned i landeside-dybet.

Gudskelov der var ilt nok i flasken!

via GIPHY

Du fik alle brikkerne til at lægge dit landesidepuslespil.

Så nu kører det bare, ik’ås’?

Eller er der indholdsugler i mosen?

Måske har du opdaget, at det ikke er nok at have alle brikkerne. Du har også brug for låget til æsken med puslespilsbrikker. Ellers aner du jo ikke, hvad det ender med, vel?

Jeg har faktisk set landesider, der er bygget PERFEKT op - og stadig ikke fungerer.

Fordi det virtuelle motiv er en fimset grå masse.

Utiltalende, uinteressant - noget end ikke den fineste grafiske opsætning kan redde. Sorry, men vi er jo også vant til farve-tv i dag og ikke sort/hvid, vel?

Er dit indhold gråt?

Det vil de færreste nok indrømme. Ligesom de færreste har det sjovt med at skulle fortælle, at de faktisk ikke ANER, hvad de skal skrive til deres kunder.

Det er totalt røv og roulade!

Men der er råd for det.

Og i denne omgang får du ikke en lang smøre med en masse billeder.

Du får bare det her bette link. Klik og klap (i hænderne af begejstring, forstås).

Til en øvelse, der gør dit arbejde med indholdet sådan ca. 10000000 gange nemmere (jep, det var MANGE nuller, hva’?!).

Skær indholdet rigtigt

Så det passer til dine modtageres behov. Det er trods alt dem, der er vigtigst i din forretning, og derfor også dem, der afgør, hvad du skriver om - og hvordan.

Du skal en tur på stigen - værdistigen, som faktisk hører til i et lille værk, jeg har begået sammen med min partner in crime Anita Hummelshøj. Vi blev i sin tid dødtrætte af ’one size fits all’-opskrifter på succes og det resulterede i en læks workbook ved navn KonceptTjek. I den giver vi brugeren mulighed for at give hele sin forretning en ordentlig overhaling. En slags sparringsbog, hvor DU har facitlisten.

Min pointe med at vælge værdistigen ud til dig er at illustrere, hvor let det i grunden er at finde frem til det helt rigtige indhold.

Den skal du ha’ som en lille gave.

Fordi du fortjener det.

via GIPHY

(andre end mig der tænker på L’Oreal lige nu? - og freaky ko?!)

Nå, men hent nu bare den stige.

Og så ses vi på onsdag!

 

I næste uges blogindlæg får du et lille kærlig spark til at komme videre med indholdet til din supersælgende-übercool-overlækre-landeside.

 

Skal vi snakke værdistigen igennem? Spring med på ugens Facebook-Live onsdag d. 9. oktober kl. 10 🎬

Hvis du vil have max ud af live’n, så send mig din indholdsudfordring på [email protected] Hvorfor ikke stjæle spotlightet og komme videre før alle de andre?

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.