#56 - Fortæl dem noget, de allerede ved

via GIPHY

Hver eneste dag hører du noget, du med garanti har hørt før.

Enten ringer der en mikroskopisk klokke i en fjern afkrog af din kringlede hjerne ...

Eller også står det knivskarpt med det samme.

Især når det handler om noget, som du:

  1. brænder for, eller
  2. hader af et godt hjerte.

Sådan har alle det

For nylig var jeg i gang med et onlinekursus og her bliver jeg endnu en gang mindet om, at uden research udi kundernes behov og ønsker, kan selv den bedste overskrift, den skarpeste video eller den klogeste podcast bomme for vildt!

Ikke noget nyt der.

MEN min onlinelærer kombinerede det med noget, jeg ikke rigtig havde tænkt på før. Nemlig en konkurrentanalyse (boooring, men jeg har en pointe, så hold dig vågen lidt endnu!).

Og det var kombinationen af de to ting, der fik en prås til at gå op for mig (en prås er sådan en her: 🕯).

Nemlig at research af kunderne kan kombineres med research af konkurrenternes tilgang til samme emne, som det jeg selv arbejder med.

Læringen ligger i kombinationen

Derfor kan du med sindsro fortælle dine modtagere (din persona) NØJAGTIG det samme flere gange, fordi:

  1. de bliver bekræftet i noget, de ved (nice)
  2. de bliver mindet om vigtigheden af det (need)
  3. de kan tage deres viden med videre og dele den (übernice)

Det du derefter skal gøre er at koble kendt viden med enten anden kendt viden eller ny viden.

Koblingen skal gøre dine modtagere klogere, bedre stillet og i stand til at bruge deres kendte viden bedre, anderledes eller hurtigere.

Koblingen skal også gøre dig og det, du kan, endnu mere interessant for dine modtagere. Så de husker, at det var DIG, der gjorde dem i stand til at tage næste skridt.

Så denne uges hjemmearbejde* er:

Find en ting du ved, dine modtagere ved, OG kobl det med enten ny viden eller noget, de også ved, men ikke før har overvejet at kombinere.

Sæt i gang!

 

Pssst: Hver onsdag kan du få svar på stort og småt om markedsføring, når der er Live med Memora på Facebook.

Du kan spørge live på Facebook kl. 10 d. 15/1. Du kan også stille dine spørgsmål på forkant: [email protected]

 

* Det er frivilligt om du laver lektierne - jeg quizzer dig ikke (kun måske), men gør det fordi du virkelig gerne vil gøre en forskel for dine kunder og dine modtagere - det er 100 % godt givet ud!

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.