#74 Ekspertstatus søges

via GIPHY

True story:

Under den ugentlige morgenkaffe med Inderkredsen fik jeg følgende fantastiske spørgsmål:

"Hvordan bruger jeg min markedsføring til at opbygge min rolle som ekspert, uden at lyde bedrevidende eller belærende?"

Det er et vildt godt spørgsmål, og det er der flere gode grunde til.

Skal du proklamere din egen ekspertstatus?

NARJ!

Det giver overhovedet ingen mening at stille sig op i mængden og råbe 'jeg er eeeekspert!'

Hvorfor?

Fordi når du påtager dig en rolle ved at sige, at nu er jeg DET, skal du den ondelyneme have styr på sagerne.

Du skal nærmest være et omvandrende opslagsværk på området.

Og for at være ærlig, så er de færreste af os den slags orakler (plus, dem der er er enten røvirritende at være i nærheden af ELLER også gemmer de deres viden til bedre tider).

Selv med alverdens fakta, data og statistikker strittende ud af hovedet vil du stadig opleve at det er tosset svært at få andre til at tro på dig.

Hvad sker der, hvis du prøver alligevel?

Verden flyder over af selvproklamerede eksperter.

Nogle af dem ved garanteret en masse om det, de taler om.

Meen, hånden på hjertet, de fleste bralrer desværre bare op.

De har nok lært i børnehaven, at den der råber højst får fadet med syltetøjsmadderne først, og den tese holder de stædigt fast ved.

Vi kan alle falde for en flot vending i en fin indpakning, men heldigvis er vi også så skarpe, at vi hurtigt opdager en falsk ekspert.

Så, selv om du ved en masse om det, du taler om, bliver du nærmest automatisk sat i bås med de falske eksperter, hvis du griber ekspert-titlen uden at andre først siger, du har fortjent den 🥺

Og den bås er ufatteligt svær at bryde ud af igen.

Hvad gør du så?

Ekspertstatus kræver social proof

Også kendt som socialt bevis.

Andre skal sige, at DU er eksperten.

Når du giver væk af din viden, ganske gratis og med bundreelle intentioner om at hjælpe andre, lægger du kimen til en mulig ekspertstatus.

Når du er konsekvent i det budskab, du taler om og leverer mere end forventet, hver evig eneste gang en kunde kommer til dig, begynder dine modtagere at omtale dig som 'hende, der ved en masse om [XX].'

Og for at kunne gøre det, så du rent faktisk bliver omtalt som den ekspert, du retteligt er, skal du vide EN ting.

Hvem din modtager er.

'Arj, Mette, ikke mere modtager-snak nu!' tænker du måske (og med rette, for jeg siger det M E G E T).

Åh jo, modtageren er det allervigtiste i din stræben efter ekspertstemplet.

Heldigvis koster det dig kun 5 x 10 minutter i næste uge at komme ind under huden på dine modtagere - og et kæmpe skridt nærmere den ekspertstatus, du gerne vil have.

Du snupper din plads i køen til Mageløs Markedsføring - den ENE ting, du skal vide, for at transformere din markedsføring lige her

Dørene åbner søndag d. 24. maj - og arbejdet går i gang dagen efter 😎

 

PS: Det ER fedt at blive omtalt som ekspert, især hvis der følger lidt dineros med ... og DET kommer du meget tættere på, når du taler til dem, der er vigtigst for dig!

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.