#75 Elsker du dine modtagere?

Uncategorized May 25, 2020

via GIPHY

Har du prøvet at være så dødforelsket i en, at du nærmest ikke kunne trække vejret, når han var i nærheden?

At det boblede i maven hver gang hans navn blev nævnt?

At du enten blev mundlam eller ramt af akut munddiarré, når han pludselig sagde noget direkte til dig?

Forelskelse er på min top 3 over skønne følelser (når den er gengældt forstås, ellers er forelskelse noget røv!).

I begynder at ses, det hele er lidt kejtet indtil I lærer hinanden bedre at kende. Så sniger hverdagen sig lige så stille ind på jer, men det er ok, for I er sammen 🧡

Uanset om der skal samles møbler fra IKEA, pottes planter om eller handles take-away, så glider det hele bare sømløst.

I er måske ikke enige i alt under solen, men i det væsentlige er I uadskillelige.

Sådan skal du have det med dine modtagere

Hvis din følelse, når du tænker på dine modtagere (målgruppe/persona ...) er mere a la

via GIPHY

... ja, så er det på tide at revidere!

Fisløje følelser kommer du ingen vegne med - heller ikke i din markedsføring.

Og det kan faktisk netop være fordi, du ikke er lun på dine modtagere, at du synes, markedsføring er noget baks.

Skal jeg bare æde den?

Sådan spurgte et af mine Inderkreds-medlemmer for et stykke tid siden. Spørgsmålet lød sådan her:

"Jeg er ikke topforelsket i min modtager, men skal jeg bare æde den?"

Jeg forstår til fulde hendes spørgsmål, for her taler vi om en modtager, hun har kommunikeret med de seneste 5 år. En målgruppe der i udgangspunktet er præcis dem, hun skal have fingrene i.

Der er bare et lille problem.

Hun er langt fra forelsket i sin modtager.

Faktisk er hun ved at være ret meget ...

via GIPHY

Forelsket vs. ligeglad

Hvad er den store forskel egentlig?

Hvis du har været teenage-forelsket ved du godt, hvad forskellen er.

Du kan ikke køre et on-again-off-again forhold med dine modtagere.

De kan mærke, om du knuselsker dem og vil dem alt det bedste i hele universet.

Eller om du egentlig bare vil i lommerne på dem ...

Ja, det lyder kynisk.

Men når du ikke længere er forelsket i din målgruppe, sker der to ting:

  1. Du begynder at slække på dine høje standarder for levering og service
  2. Du nøler med dit indhold til dem og giver dem langt fra det, de har fortjent

Der er HVERKEN noget galt med dig eller dem!

I er bare ikke et godt match længere.

Det mærker de lynhurtigt. Og så er de videre før end du kan sige: "Her er din sidste faktura ..."

Gør dig selv og modtagerne en tjeneste

Du behøver ikke hælde dine kunder ud med badevandet så snart, du mærker, at du ikke orker dem mere.

Du kan SAGTENS give dem en supergod oplevelse, så de går glade videre i livet og endda anbefaler dig.

Du kan fx sende dem i favnen på en anden, der laver det samme som dig* med ordene: "I vil være et perfekt match" eller "Jeg tror, du får præcis det, du søger hos XX" eller "Det er vigtigt for mig, at du er tilfreds, derfor anbefaler jeg ..." (min personlige favorit). 

Nu har du gjort dem en tjeneste og samtidig kan du kaste din kærlighed på dem, du GERNE vil samarbejde med.

For ligesom dine produkter og dine modtagere udvikler sig, gør du det også.

Og både DU og DE har fortjent at få sommerfugle i maven, når I mødes første, anden og syvogtyvende gang.

Ugens opfordring til dig er:

Sæt tid af til at mærke efter (virkelig EFTER) om du stadig er forelsket i din målgruppe.

Har du lyst til at give dem 120 % hver evig eneste gang, du møder dem - det være sig i virkeligheden eller virtuelt?

Har du hjertet med i din markedsføring og i din service?

Hvordan vil du skrue endnu mere op for charmen?

eller Hvordan vil du finde tilbage til den gode følselse?

 

Er du ikke topforelsket i dine modtagere?

Hele denne uge kører jeg en challenge, der er skruet sammen til at skabe det perfekte forhold mellem dig og dem, du vil have fingrene i.

Du kan nå det endnu - nap en plads her og få Mageløs Markedsføring på 5 dage - lær den ENE ting, der transformerer din markedsføring

OBS: Bivirkninger ved at være forelsket i sine modtagere inkluderer:

  • Let ved at udarbejde godt indhold
  • Flere henvendelser
  • Nemmere markedsføring
  • Sjovere liv

 

 

 

*Derfor advokerer jeg altid kraftigt for at have mindst 2-3 backups i dit netværk, som kan nærmest præcis det samme som dig - for så har du nogle at give videre til, som du kender og ved, hvad står for.

 

 

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.