Blank skærm.
Blinkende curser.
Rungende tomt.
P A N I K !
Jeg kan mærke mit hjerne banke, mine håndflader er svedige, mine fingerspidser kolde.
... har du to valgmuligheder:
Det er helt basalt, og det er der en ganske god årsag til.
Uden (godt) indhold er det utroligt svært at overbevise dig selv om, at du har noget at bringe til bordet.
Hvilket gør det (endnu) sværere at overbevise dine modtagere om, at du kan gøre en forskel.
Men passer det nu også?
Næste gang du sidder med blank skærm og mangler indhold, så prøv det her trick af.
Spørg dig selv:
Hvad burde mine kunder spørge mig om lige nu?
#1: find post-its, blok eller whiteboard frem
#2: overvej, hvad dine kunder allerede spørger dig om, kan du bygge videre på det?
#3: hvilke spørgsmål synes du, de burde stille dig?
Sæt uret og brainstorm i 20 minutter - uforstyrret 🤫
#1: Begynd med begyndelsen, hvad er VIGTIGST for dine kunder at vide?
#2: Er der noget af det, du har skrevet ned, som hænger logisk sammen? Fx når de ved X, skal de vide Y …
#3: Er der noget, der er for indforstået? Sørg for, at dine spørgsmål aldrig bliver for ’faglige’ – det er dine kunder, du skal skabe værdi for, du skal ikke bare blære dig med din viden.
HUSK
Du skal kun besvare spørgsmål, som reelt er vigtige for DINE KUNDER at få svar på.
Dine egne fikse ideer må du lægge i garderoben 😏
God fornøjelse
Har du det sådan her lige nu?
Så er mini-onlinekurset Aldrig mere Skriveblokering lige sagen for dig - der får du i alt 5 genveje til lækkert indhold, som virker HVER GANG.