#84 Fem fede freebie-ideer

via GIPHY

Du falder i en af to markedsføringskategorier:

  1. Du ved, du burde ha' en freebie, men aner ikke hvilken
  2. Det skurrer i dine ører, når folk taler om freebies

Er du nr. 2?

Du vælger selv, OM du vil give noget væk gratis. Det skal hverken jeg eller nogen anden bestemme.

Så hvis du er nr. 2, håber jeg blot, du vil overveje det her:

Hvor meget elsker du selv gratis* sager?

Er du nr. 1?

Her er fem fede freebie-ideer til dig (og en bonus)

#1 - Tjeklisten

Hold den kort og kontant og MEGET praktisk. En tjekliste skal din modtager kunne tage frem igen og igen - og den skal være så selvforklarende, at det nærmest gør lidt ondt.

👉 Gode eksempler: 'Tjekliste: 5 punkter dit Instagram-opslag skal opfylde' eller 'Tjekliste: 7 trin til upload af video på YouTube'

#2 - Inspirationslisten

Kan være nærmest hvad som helst, så længe det hænger sammen med din overordnede forretning og matcher din målgruppe. Inspirationslister fungerer, når de opfylder et behov hos din målgruppe.

👉 Gode eksempler: '30 onlineportaler til strikkenørden' eller 'Top 5 bøger til back-packeren' eller '8 brandingguruer du skal følge på Facebook'

#3 - Trin-for-trin guiden

Ligesom tjeklisten skal din trin-for-trin guide være overskuelig og til at implementere UDEN anden hjælp end guiden. MEN modsat tjeklisten må den godt være mere omfattende. Her er du ude i at lære din modtager noget, som vedkommende længe har drømt om at opnå.

👉 Gode eksempler: '5 yoga-øvelser der giver dig bedre søvn' eller '3 trin til den perfekte grafiske opsætning af din e-bog' eller '7 trin til økonomisk frirum'

#4 - Mini-onlinekurset

En god freebie, hvis ord på papir skræmmer dig - og du er god til at forklare ting, når du sidder sammen med mennesker. Husk, at hvis du laver et mini-kursus, der er meget teknisk, skal du nok af og til tjekke op på, om kurset stadig holder - og justere.

👉 Gode eksempler: '5 videoer til opsætning af din MailChimp-konto' eller 'Få den perfekte Linkedin-profil på 15 minutter' (hver video er så 5 minutter lang)

#5 - Masterclass

En masterclass minder om et webinar bortset fra, at du ikke behøver være på live. En masterclass er en fed showcase for dig og din kunnen, især hvis det, du sælger til dine kunder, er læring.

👉 Gode eksempler: 'Sådan skriver du en bog på 4 uger' eller '5 faldgruber du skal undgå i din træning' eller 'Få ro i livet ved at rydde op i sokkeskuffen'

BONUS - Facebook-gruppen

En Facebook-gruppe er et virkelig godt sted at samle dine følgere og få et tættere forhold til dem. Folk som Trine Ravnkilde (vores allesammens Community Mama) er fantastiske til at lære dig, hvordan du gør.

👉 Godt indhold til din gruppe kan være alt fra lives til tips eller inspirerende citater - det afhænger fuldstændig af din forretning, for de to ting skal hænge sammen.

Personligt tilbyder jeg Inderkredsen, hvor mine medlemmer hver uge bliver forkælet med tips, tricks og lives, der sparker liv i deres markedsføring og booster deres tillid til egne evner.

 

Hvilken freebie vælger du?

 

Hvis du tilmelder dig Inderkredsen og deler dit freebie-valg med mig, kvitterer jeg med 5 videoer, der gør dit indhold skarpt og relevant for din modtager 🧡

 

*Freebie er lidt misvisende, for det er jo ikke helt gratis at få noget i disse tider. Det koster din kundes information (hold dig i første omgang til navn og mail-adresse, det er rigeligt fint!). Og lad være med at skrive 'gratis' af samme årsag - du bytter nemlig information for information = der foregår en betaling af en slags. Skriv i stedet noget a la 'det koster dig 0 kr.'

Måske vi skal kalde den for en 'goodie' fremover 😎

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.