#85 Panikanfald i marketingland

via GIPHY

"JEG HAR TOTALT MISTET OVERBLIKKET!!"

"Rolig nu ..." min mands stemme drukner i min rablende tirade.

"JEG ANER IKKE, HVAD JEG SKAL GØRE, JEG KAN SLET IKKE DET HER, JEG KAN IKKE NÅ DET HELE, JEG VED IKKE, HVAD JEG SKAL NÅ!"

Med chokolade og beroligende lyde får han mig på en eller anden måde listet ned fra det træ, jeg er klatret op i.

(Ligesom vi lokkede vores katte ned fra træet, da de var killinger - altså med kattesnacks og underlige lyde. Nu er kattene ca. 100 år gamle i katteår, så deres træklatrende dage er bag dem.)

Jeg var virkelig langt ude at skide den dag.

For længe havde jeg leget struds, og 'ladet som om' jeg kunne overskue alt det, der rodede rundt i knolden på mig.

Jeg havde ikke brug for at skrive noget ned.

Jeg behøvede ikke lægge en plan.

Jeg skulle 'bare lige' ...

Indtil 'bare lige' voksede mig over hovedet - og blev til et full-blown panikanfald.

Når panikken kradser

Efter den indledende fase med panikangst og chokoladepletter på tøjet, vendte lidt af fornuften tilbage.

Jeg tjekkede ind hos et par gode veninder, der af og til agerer sparringspartnere for mig.

Folk, der forstår, hvordan det OGSÅ er at drive egen virksomhed og opleve, at det hele vokser dig over hovedet.

I en messengertråd med et af de her gode mennesker, skriver hun ganske spidsfindigt:

Hvorfor laver du ikke bare en tidslinje?

I mit alter-ego liv som forfatter bruger jeg tidslinjer til at holde styr på alle de historiske hændelser, som skal med i mine bøger.

Det giver overblik og hjælper mig med at sortere i alle de gode sager, jeg kunne skrive om og fokusere på det, der driver historien frem.

På samme måde kunne jeg bruge tidslinjen i min forretning, mente min gode veninde.

Tidslinjen smadrede panikanfaldet

Du kan også bruge tidslinjer i din virksomhed - for de smadrer til hver en tid (mine) panikanfald - på sådan en sten-saks-papir måde, hvor de altid vinder.

Med en tidslinje får du automatisk klaret to ting:

  1. Rodet i dit hoved kommer ud i verden
  2. Du genvinder dit overblik

For at lykkes med en tidslinje skal du kun bruge to ting: 1 stk. papir/tavle - 1 stk skriveredskab.

Hvis du vil vide mere om tidslinjer og generelt bare gerne vil have tips og tricks, der forbedrer din markedsføring, så hop med ind i Inderkredsen 🧡

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.