#99 Hvem hader dig?

via GIPHY

"2 unsubscribes"

Det var meldingen fra MailChimp efter min seneste runde salgsmails i forbindelse med onlinekurset POWERPlanlægning*

Min reaktion?

"FEDT, mand!"

Hvorfor?

Fordi de to, der afmeldte sig, sandsynligvis havde fundet ud af, at jeg var et superdårligt match. Måske hader de endda min markesføring.

Det er jo fair nok.

POWERPlanlægning (og jeg) er ikke for alle.

Men graver du et spadestik dybere, kan du faktisk bruge den slags data til noget helt genialt 💡

Brug dine haters til at målrette din markedsføring

Det er mindst lige så vigtigt at vide, hvem der hader dig, som hvem der elsker dig.

Hvorfor?

Fordi det hjælper dig med at målrette din markedsføring og gøre dit indhold endnu mere skarpt.

Du skal IKKE bruge krudt på at få dine haters til at elske dig.

Du skal bruge din nyfundne viden til at gå ENDNU mere i den retning, der fik dem til at

👉 afmelde sig dit nyhedsbrev

👉 unfollow'e dig på sociale medier

👉 skrive en sur kommentar på dit seneste opslag

(eller hvad de nu gjorde) 🤨

Det er en form for omvendt målgruppeundersøgelse ...

Du bruger dem, der aldrig skal eller vil være kunder i din butik, til at komme endnu tættere på dem, der gerne vil være kunder.

Normalt, når du arbejder med målgrupper (avatar, persona - kald det hvad du vil), går opgaven ud på at blive klog på alt det, dine modtagere GERNE vil have.

Her er fokus på dem, der elsker dig.

MEN du kan af og til få meget mere konkret viden ud af at kigge på, hvilke modtagere der IKKE vil have det, du leverer.

Alt efter din primære indgang til nye modtagere (sociale medier, nyhedsbrev, blog, hjemmeside, YouTube ...) skal du undersøge følgende:

Er der nogle fællestræk ved dine 'haters'?

Er der bestemt tidspunkter, de afmelder sig?

Er der bestemt slags indhold, de fravælger?

Eksempel fra virkelighedens verden

For nogle år siden valgte jeg at fokusere på EN bestemt målgruppe.

Det betød bl.a. at indholdt i mit nyhedsbrev ændrede sig ret markant.

Hvilket udløste en læserflugt.

Heldigvis var det 'de rigtige', der frameldte sig nyhedsbrevet.

via GIPHY

Nu er 85 % af mine nyhedsbrevslæsere solo-selvstændige kvinder, der gerne selv vil have hænderne i markedsføringsbolledejen OG som ønsker at levere indhold, som både deres modtagere og de selv elsker (og kan overskue).

De vil have tips, tricks og praktisk viden, de kan bruge med det samme.

De vil være superhelte til deres egen markedsføring og er villige til at gøre det, det kræver.

Og vigtigst af alt: De elsker mit indhold OG kan tåle, at der bliver bandet (behørigt), når det er nødvendigt.

Lær at elske dine haters

For på deres helt egen baglæns facon kan de gøre dig MEGET klogere på alle dem, der elsker dit indhold.

Så næste gang en eller anden (båthat) afmelder sig dit nyhedsbrev, troller dig på Facebook eller kommer med et surt opstød på Insta, tænker du:

"FEDT! Nu ved jeg, hvad DU ikke kan li'. Det må jeg hellere gøre meget mere af - for mange andre ELSKER det"

 

Og hvis det bliver lidt hårdt, så husk, de hader DIT INDHOLD ikke DIG 🧡

Hvis du vil lære endnu mere om, hvordan du skaber markedsføring som de rigtige eeelsker, skal du da 110 % med i Inderkredsen 💪

Det er min lukkede Facebookgruppe, hvor intet markedsføringsdilemma er for stort, lille, skørt eller normalt.

Det er der, du finder ligesindede soloselvstændige, der vil sparke røv med deres indhold og er FÆRDIGE med at stå på pinde for de forkerte 😎

Og det er der, hvor vi hver 14. dag drikker morgenkaffe og snakker om DIN markedsføring, så du kan gå ud at vælte verden på din helt egen måde 🤩

Vi ses i Inderkredsen 😍

 

*Det var SIDSTE gang i år, at du kunne lære at få styr på din markedsføring. Hvis DET får dig til at gå i baglås lige nu, så bare rolig: POWERPlanlægning tager en æresrunde for ALLERSIDSTE gang i foråret 2021 - og du kan tilmelde dig ventelisten allerede i dag 🛍

Så får du endda også en lækker gave, som du kan bruge til at spiffe din markedsføring op med det samme 🎁

Klik her og vær blandt de første der får besked, når POWERPlanlægning åbner op for tilmeldinger i 2021

Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.