#6 Hvem er vigtigst for dig?

Mark Ritson er en GURU når det kommer til marketing - i nærmest alle afskygninger. Han er også skideskæg, uforskammet og meget stålsat. Han har sine holdninger, og vi er bestemt ikke enige i dem alle.

MEN - vi er 1000 % enige med ham i det her:

Du er ikke din kunde!
(🚫 advarsel - artiklen er på engelsk)

"Hvad mener I?"

... tænker du måske nu.

Mark (og vi) mener, at du IKKE skal skrive tekster til dig selv.

Du skal fisensparkemig skrive til dine kunder!

Langt de fleste af os har kunder og læsere (de skulle gerne være de samme), der er meget anderledes end os selv.

Derfor leder de helt automatisk efter 'noget andet', end hvad du lige har lyst til at fortælle. Og derfor skal du vide prikpræcis, hvad de vil have.

Du skal med andre ord kunne kigge udefra og ind i din egen virksomhed, sætte din faglighed og dine 'det skal de da vide'-tanker på pause, og skrive det, kunderne vil have.

 

 

Bliv klogere på din persona

Der er masser af køreplaner for, hvordan du kommer ind på livet af dine kunder, hvordan du skriver til dem, hvad du skal vide, hvordan du skal behandle dem ...

via GIPHY

Her er vores bud

Udarbejd din kundes rejse. Helt fra før kunden ved, han/hun har brug for dig og til han/hun svinger dankortet i din butik.

Sådan gør vi

  1. Vi kigger på vores nuværende kunder (især dem, vi gerne vil have flere af samme slags af)
  2. Vi kiggede på, hvilke ydelser, vi vil sælge til kunden
  3. Vi skrev, stregede ud og prøvede igen
  4. Vi blev enige om, at nu var den der
  5. Vi testede den af
  6. Vi hængte den op på kontoret!

Hver gang vi skal i gang med et marketingfremstød, der skal promovere en bestemt ydelse, stiller vi os foran ydelsens kunderejse og kigger på den.

Snakker lidt om, hvor vi vil ramme de næste kunder henne, hvad de har brug for at vide osv.

Og SÅ går vi i krig.

 
Close

50%

Du skal blot udfylde nedenstående felter

Du kan til enhver tid afmelde dig.