SÆT SKIK PÅ DIN MARKEDSFØRING EN GANG FOR ALLE

på blot 1 dag

- og overhal dine konkurrenter

(uden at miste tid til dine kunder, stirre panisk på en blank skærm og bekymre dig om ’hvad de andre tænker’)

Som virksomhedsejer har du mange jern i ilden hver eneste dag. Kunderne ringer, du skal skrive tilbud, følge op, bestille varer og sætte dine folk i sving. Så et eller andet sted må du spare på krudtet - og du ved godt, at det næsten altid bliver på markedsføringen.

Lad mig sige det, som det er.

Du ser dine konkurrenter ændre i deres setup, få nye tekster på hjemmesiden og sende nyhedsbreve ud, der spiller max. Du ved egentlig godt at med den rette kombination af kundeudtalelser og fortællinger, kan du binde dine kunder - nuværende og kommende - til din forretning og opbygge loyalitet på forkant.

Men ved du også at …

Selv med en solid bundlinje og tilfredse kunder, kan den helt rigtige markedsføring hjælpe dig med at:

  • Tiltrække kunder

    75 %. Så langt er dine potentielle kunder i deres overvejelser og beslutninger, INDEN de kontakter en leverandør. Hvis du udelukkende fokuserer på salg gennem opkald, misser du rigtig mange potentielle kunder, for du kan simpelthen ikke nå dem alle ved begyndelsen af deres undersøgelser. Men med gode fortællinger, der gør dine kunder til helte, kan du tiltrække nye kunder. Selv når du har fået seneskedehindebetændelse af at holde krampagtigt på røret.
  • Opbygge troværdighed

    Dine nuværende kunder ved præcis, hvad du står for, men gør dine kommende kunder nu også det? Her er konsekvent markedsføring med fokus på modtageren alfa og omega for, om dem, der fx rammer din hjemmeside, også bliver hængende længe nok til at lære dig at kende. Og det gør vi i stadig stigende grad. Lærer hinanden at kende INDEN vi mødes i virkeligheden, hvis vi da nogensinde mødes i virkeligheden. Internettet er kommet for at blive, og vi bliver stadig mere afhængige af det, når vi undersøger nye leverandører. Kan du gennem dine tekster opbygge troværdighed, er du meget tættere på en ny kunde, end de af dine konkurrenter, der hænger fast i fortiden.
  • Bryde gennem lydmuren

    I de fleste brancher er der utrolig stor konkurrence om kunderne. Med mindre du har opfundet noget helt unikt i en ganske ny niche, har du ikke råd til at ignorere dine konkurrenter. Overvej lige, hvad der sker, hvis de ændrer deres markedsføringstaktik, så den passer til nutidens kunder - og du ikke gør. En ting er sikkert, hvis ikke du har et stærkt budskab, som du konsekvent sender ud i æteren, aner dine kunder ikke, at du eksisterer. Til gengæld ser de dine konkurrenter …
  • Formidle din værdi

    Noget af det rigtig mange virksomheder har svært ved er at formidle den værdi, de skaber. Og ja, det er faktisk nogle gange det, der afgør, om du får kunden - eller din konkurrent gør. Det bliver lettere at sætte de rigtige ord på værdiskabelsen, når du sparrer med en, der ikke er involveret i den daglige drift af virksomheden. Og for dine potentielle kunder er værdi afgørende for, om de køber dit produkt - eller din konkurrents.

Der er mange flere grunde til at kigge dine tekster godt efter i sømmene - men får du gjort noget ved det?

Grib dine kunder om kuglerne …

… og hold godt fast!

 

Du har sikkert tjekket dine konkurrenters hjemmesider og nyhedsbreve ud et hav af gange og enten tænkt, at I er rørende enige om, hvad jeres kunder vil have - eller spekuleret over, hvad de gør anderledes, og hvorfor de får alle de fede opgaver.

Nu du alligevel sad ved computeren, hev du resolut tastaturet tættere på og gik med stor beslutsomhed i gang med at skrive en ny tekst om jeres produkt. En gang imellem skævede du til de konkurrenter, hvis hjemmesider du mente virkede bedst.

Måske kom du endda til at kopiere en sætning eller to …

Og pludselig raslede du ned på Google, mens du grublede over, hvad pokker, der gik galt. For nu lignede din hjemmeside jo konkurrenternes, og det MÅ kunderne da kunne li’.

Så ringede telefonen, og du smed alt, du havde i hænderne for at hjælpe dine kunder, og pludselig fik du ikke gjort mere ved dine tekster. Du er jo alligevel 100 gange bedre til at snakke med folk end skrive til dem.

Du er med andre ord faldet tilbage i den gamle gænge, hvor din hjemmeside ligner sig selv på 10. år og du kun skænker den og resten af din markedsføring en tanke, når du mangler kunder.

Du ved godt, at Google hele tiden ændrer deres algoritmer, at stadig flere kunder bruger nyhedsbreve og sociale medier til at træffe beslutninger om, hvem der skal være deres næste leverandør - men for dig er det spild af tid at gå i gang med den kæmpestore opgave det er at forfatte gode tekster.

Hvis du for alvor vil brænde dig fast i dine kunders hukommelse, skal din markedsføring spille. Dine tekster skal tale til modtagerne - og du skal turde tage chancer for at komme foran konkurrenterne.

Det hele handler i virkeligheden om ord - og hvordan de bliver skruet sammen.

Hvordan ville du ha’ det, hvis dine tekster bare spillede? Hvis din hjemmeside var til at læse og henvendte sig 110 % til dine kunder? Og du ikke skulle gøre al benarbejdet selv?

Hold kæft, hvor ville dit arbejdsliv blive lettere, hvis du kan ramme kunderne, når de er klar - og ikke når du lige har et ledigt øjeblik til at ringe rundt.

Det er let at bilde sig ind, at når du ikke er god til at skrive, får du aldrig lavet nogle gode tekster. Og at hjemmesiden trods alt ’bare’ er et udvidet cv. Men den tankegang er passé. Det er sandheden - om du så kan li’ den eller ej!

De 4 vigtigste myter, der dræber dine resultater

( - og sandheden om dem)

Der er ingen, der gider læse en lang smøre på nettet. De vil hurtigt videre, derfor skal du sørge for, at dine tekster er ultrakorte.

Nej!

Her er tommelfingerregel nr. 1 for hjemmesidetekster: De skal være mindst 300 ord lange. De skal indeholde relevante søgeord (i et kælent øjeblik kaldet SEO). De skal skrives til mennesker! Det holder ikke at skrive en bunke volapyk, så får du røven på komedie af Google. Hvis de er for korte ignorerer Google dig. Og hvis du prøver det ældgamle ’skriv hvid på hvid’-trick … Ja, så kan ingen hjælpe dig.

Du risikerer at forstyrre dine potentielle kunder unødigt, så de bliver sure og melder sig fra dit nyhedsbrev. 3-4 om året er godt.

Nope!

Du må gerne sende mange nyhedsbreve, så længe de er relevante for målgruppen. Og bruger du den her læresætning, fordi du selv hader at få mange nyhedsbreve, så husk at dine kunder ikke er dig. De kan sagtens acceptere, at du dukker oftere op i deres indbakke, så længe det, du leverer, er lærerigt, indholdsrigt og giver dem værdi. Husk på, hvis nogle melder sig fra dit nyhedsbrev er det en god ting - det betyder, at de ikke er klar til at være kunder hos dig, og du er fri for at spekulere på dem.

Linkedin, Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, Pinterest. Du skal have profiler på dem alle.

Puha, det bliver en ordentlig omgang. Der er jo en grund til, at store virksomheder har hele afdelinger, der udelukkende producerer indhold til Facebook.  

Så er det heldigt, at du ikke behøver profiler her, der og alle vegne. Det vigtigste er til gengæld, er du er på den platform, hvor dine kunder er. Og at du bruger den platform til det yderste, dvs. fodrer den regelmæssigt med godt indhold, byder ind med gode råd på relevante grupper og i det hele taget tør stille dig forrest. Det er noget, brugerne husker - og så husker de dig.

Der er ingen, der kan lave din markedsføring for dig, for de forstår ikke de små finurligheder og tekniske detaljer, der gør dine produkter eller services unikke.

[Højt suk]

Det siger sig selv, at du kender din virksomhed bedst. Og du kender dine kunder rigtig godt. Men det betyder ikke, at du er den bedste til at markedsføre dig selv. For med al den kendskab følger en indbygget risiko for, at du bliver alt for fagnørdet, detaljeorienteret og fokuseret på det, DU kan. Og det kan dine kunder og modtagere sjovt nok ikke li’. Derfor kan de måske godt li’ dig alligevel. Hvis ellers du kan formidle den værdi, du leverer - som er ud over det, de betaler for. Kan du det? Så er du ’golden’!

Sådan her er det i virkeligheden

Det er skidesvært at lave sin egen markedsføring. Og har fristil aldrig været din kop te, bliver det ikke nemmere med årene at skrive tekster. Især ikke lange tekster, som er det, Google vil ha’. Jo flere kasketter, du skal balancere på hovedet, desto sværere er det at dedikere nok tid til det hele. Når dine konkurrenter klarer sig bedre med deres markedsføring end du gør, har de nok fået lidt hjælp. Enten i form af en in-house marketingdut, der udelukkende arbejder med markedsføringen. Eller i form af en ekstern leverandør. Det er ikke snyd - det er bare klogt. Så, hvis du er klar til at gøre op med myterne, er det her løsningen for dig:

Din personlige tekstforfatter

Siden 2009 har Memora Consulting hjulpet selvstændige og små virksomheder med at skrive tekster, der leverer. Alt fra en forøgelse af unikke besøg på en hjemmeside fra 15 hver dag til 400 hver dag, over øgede klikrater på nyhedsbreve og til at puste liv i sløve Linkedin-profiler.

Jeg forstår godt, at du har nogle forbehold. Heldigvis har mine kunder et par ord, du lige kan få med på vejen:

”Vi er ikke en stor virksomhed, så vi ved godt, at vi ikke sidde med alle kompetencerne selv. Og jeg ser helt klart en fordel i, at man bruger en ekstern tekstforfatter, som har de kompetencer, så man ikke selv behøver at ansætte kompetencen.” - Markings

Din tekstforfatter for en dag

Er lavet til, at du hurtigt og fokuseret kommer i mål

Du får en tekstforfatter ud at sidde i din virksomhed en hel dag. Her kan du følge med i, hvad der bliver produceret og vi kan skrue på tone og indhold, så det matcher det udtryk, du ønsker dig. Lidt (u)frivillig sparring bliver du nok ikke fri for. Det er for dit eget bedste.

Inden vi mødes har vi haft en snak pr. telefon eller Skype om, hvad du har brug for.

Efter dagen bruger vi et par timer på at foretage den endelige korrektur på teksterne, så de er klar til brug, når du modtager dem.

Prisen for din helt egen markedsføringsafdeling en hel dag er:

10.000 ekskl. moms og inkl. både forberedelse og slutproduktion som angivet ovenfor.

 

Du betaler i 2 rater:

  1. rate når aftalen er indgået, og vi har en dato i kalenderen (kr. 5.000 ekskl. moms)
  2. rate når dine tekster er leveret (kr. 5.000 ekskl. moms)

 

OBS: Skulle du være så uheldig, at du er nødt til at flytte vores aftale, gør vi det kvit og frit, blot du informerer os mindst 48 timer før. Sker det senere, får du en lille ekstra bon på kr. 1.500 ekskl. moms for ulejligheden - ligesom din tid koster penge, gør vores det også.

Så er alt det ’ubehagelige’ vist ryddet af vejen. Vil du vide mere om vores generelle handelsbetingelser, kan du finde dem her - eller stik hånden i cookie-krukken her

Det her får du, når du hyrer en tekstforfatter for en dag

timers forberedelse inkl. et opstarts-opkald

timer hos dig - hvor tekstforfatteren skriver på livet løs, og du kan godkende løbende

timers efterbehandling inkl. en slutkorrektur, så dine tekster er klar til at blive sluppet løs.

Du får sublime tekster, der henvender sig til dine kunder, adskiller dig fra dine konkurrenter og understøtter din forretning. Ja, du kan gøre det selv. Men helt ærligt: Hvor lang tid tog den sidste gode tekst du skrev dig at skrive? Prøv lige at regne din timepris ud og sammenlign den med min. Det er ikke ublu. Det er bare sund fornuft. Og tænk så på, hvad alle dine timer foran skærmen kunne være konverteret til, hvis du havde siddet sammen med dine kunder. Det giver god mening!

Nu drømmer du om, at prisen har ændret sig, fordi du har tygget dig gennem hele siden, ik’?

Eller også har du snydt og scrollet herned - og er gået glip af alt det gode?

Uanset hvad, er prisen stadig kr. 10.000 ekskl. moms og inkl. både forberedelse og slutproduktion som angivet længere oppe i teksten.

Du betaler i 2 rater:

  1. rate når aftalen er indgået, og vi har en dato i kalenderen (kr. 5.000 ekskl. moms)
  2. rate når dine tekster er leveret (kr. 5.000 ekskl. moms)

 

Du er kun et klik fra at booke din helt egen tekstforfatter for en hel dag. Hvad venter du på?

PS: Hvis du scrollede, så skal du lige vide det her:

Hvis du er nødt til at flytte vores aftale, gør jeg det kvit og frit, blot du informerer mig mindst 48 timer før aftalen løber af stablen. Sker det senere, får du en lille ekstra bon på kr. 1.500 ekskl. moms for ulejligheden - din tid koster penge, det gør min også.

Du finder mine generelle handelsbetingelser her - og du kan stikke hånden i cookie-krukken her.

"Jeg kunne godt selv have skrevet teksterne, men jeg tænkte; det var jo ikke min spidskompetence. Jeg har selv skrevet teksterne lidt om efterfølgende, fordi tingene udvikler sig og noget bliver anderledes. Men som udgangspunkt er grundteksten, som Memora har lavet."

KapKap
Charlotte
Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.